• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Turkamerat i Ume!!

Tjena! Finns det någon friluftsintresserad i Ume? Jag själv är 20 år och studerar, längtar att få komma ut i naturen, men kännner ingen som vill hänga med. Intresserad av allt uteliv. Hör av er, så kan vi dra på tur framöver!

Tjena! Jodå det finns friluftsintresserade här i Umeåomnejden.
Brukar mest göra långcyklingar och fjällvandringar, funderar på att göra någon skidtur nu i vår.
Har du gjort några friluftsutflykter och hur är formen?
Mvh Thomas

Nog finns det nån fler än du som är intresserad av uteliv i stan. :)

Men jag kan hålla med om att uppslutningen av umebor på utsidan verkar vara i tunnaste laget. Hade en tråd ute om paddelkompisar och det var trögt att få nån respons på det.

Jag kvalar också in på beskrivningen "friluftsintresserad umebo aktiv på utsidan".

Då det gäller uppslutningen på denna sida är det nog främst yngre männsikor med koppling till universitetet som söker sig till forum som detta. Det är de som har ett mer modernt friluftsintresse i termer av intresse för t.ex. klättring, kajak och avancerad utrustning.

De som när ett mer traditionellt friluftsintresse och som ni finner grävandes i jigg-lådan på BlixtSport en fredageftermiddag kommer nog aldrig att söka sig hit. Av de friluftsintresserade i Umeå-regionen tror jag de tillhör flertalet.

Möjligen kan det förklara den relativt skrala uppslutningen.

jooo

hansthomas; sa:
Det här var räligt, 100 000 invånare i stan och enbart jag svarar. Vart är världen på väg?

Är faktiskt nyinflyttad till stan, men vet inte riktigt vart man kan hitta på nått kul hyffsat nära stan. Nu är väl inte det här rätt forum, men ni vet nog mer än mig om umeå med omnejd.......

Ute i Umeå?

Kan bara hålla med föregående talare...vad har Ume för aktiviteter för oss som inte går på IKSU så ofta eller sitter på nån spinningcykel? Har ej så bra koll på friluftslivet eftersom jag bor 35 km utanför stan. Finns det någon träffpunkt för likasinnade? Vore tacksam för svar..

1390; sa:
Tjena! Finns det någon friluftsintresserad i Ume? Jag själv är 20 år och studerar, längtar att få komma ut i naturen, men kännner ingen som vill hänga med. Intresserad av allt uteliv. Hör av er, så kan vi dra på tur framöver!

Om man är student och är intresserad av friluftsliv är ju IKSU ett ställe. Man behöver inte ha ett träningskort för att få deltaga i IKSU frilufts aktiviteter. Kolla in denna sida:
http://www.iksu.se/iksu_templates/sektion____2161.asp
De ägnar sig åt ganska varierande friluftsliv. Själv brukar jag hänga med på deras skridskolista, så är du intresserad av det kanske vi träffas någon gång.

Sen finns ju Umeå kanotklubb för den som är intresserad av det.
http://hem.passagen.se/ukk/

Umeå klätterklubb:
http://www.ukhk.se/

Friluftsfrämjandet finns ju förstås, men jag vet inte hur aktiv den föreningen är i Umeå.

/Jonas U

Uteliv i Ume

Tjena.
Jag är sugen på klättring, även Isälvsleden eller den vanliga leden längs Vindelälven. Cyklar och fotar en del. // Morgan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg