Turbo Wingpaddel

Finns någon som kan ge tips på var man kan köpa en Turbo wingpaddel i södra Sverige alt. på Själland?

Kanske någon dessutom har tips om en fungerande delbar wingpaddel. Delbara paddlar har ofta en förmåga att inte vara delbara så länge...Den bör kunna gå att sätta ihop ute till havs - utan verktyg, tejp eller dylikt.

Tacksam för hjälp!

Erik

Jag säljer paddlar i Malmö har tyvärr
inte turbo men jag tar in ett märke som heter
trivium som i övrigt passar in på din
beskrivning. De tär paddlar med toppfinnish.
Trivium har dessutom en winge
med smala avlånga blad som är mycket väl anpassad
till långfärdspaddling. priserna ligger oxå
ca 1000kr under turbon. Är du intresserad
så kontakta mig på siven@home.se bor du i
närheten avmalmö kan vi ordna en provpaddling.

Epic

Hej Erik!

Jag kör med en Epic-paddel som är delbar (kallas length lock). Paddeln köptes i USA, men finns numera att köpas i Sverige av http://www.min-sajt.com/erik_gustafsson/
Paddelns låsmekanism är i plast och kräver inga verktyg för att sammanfogas. Däremot kräver den en hel del kraft och svordommar för att tas isär då den varit monterad några dagar.

Ställer mig dock frågande till att ha en delbar paddel vid långfärdspaddling då det finns ytterliggare något som kan gå sönder. Som reservpaddel ja, men som brukspaddel nja, delbar vingpaddel som reservpaddel, nej. Reservpaddlar brukar gå sönder oftare än fasta paddlar. Bladen på en vingpaddel är både skruvade och vridna vilket gör att de ger ett större vindfång monterade på akterdäcket.

///Erik

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
karl walther pedersen wingpaddel Paddling allmänt 0
martinkempe Wingpaddel Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg