Tunturi crosstrainer?

Kanske fel forum men jag försöker? Har på min arbetsplats för kanske 3-4 år sedan införskaffat en crosstrainer från Tunturi. Den har krånglat en hel del vid olika tillfällen och nu senast så är det motståndet som inte aktiveras (fast det verkar så i displayen). Problemet är att företaget som den införskaffades på gått i konkurs så de hänvisar till Tunturi i Finland. När man tar kontakt med dem så har de ingen som kan komma hit för att undersöka/reparera apparaten. Vi hänvisas till lokala cykelaffärer vilket vi har tagit kontakt med och tyvärr har de inte haft möjlighet att komma. Crosstrainern är ganska avancerad (inköpspris kanske 20-30 000 kr, samt otymplig och tung) så vi har inte så stora möjligheter till att transportera iväg den. Vad jag undrar är om någon känner till någon/något företag inom området som kan göra "hembesök" med undersökningar/reparationer av crosstrainers. Kanske cykelhandlare, gärna kunniga på Tunturis produkter? Lokalisation är Lomma, men företag inom Lund eller Malmö skulle kanske fungera?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stuvarn Crosstrainer Träning och hälsa 0

Liknande trådar