Kanske fel forum men jag försöker? Har på min arbetsplats för kanske 3-4 år sedan införskaffat en crosstrainer från Tunturi. Den har krånglat en hel del vid olika tillfällen och nu senast så är det motståndet som inte aktiveras (fast det verkar så i displayen). Problemet är att företaget som den införskaffades på gått i konkurs så de hänvisar till Tunturi i Finland. När man tar kontakt med dem så har de ingen som kan komma hit för att undersöka/reparera apparaten. Vi hänvisas till lokala cykelaffärer vilket vi har tagit kontakt med och tyvärr har de inte haft möjlighet att komma. Crosstrainern är ganska avancerad (inköpspris kanske 20-30 000 kr, samt otymplig och tung) så vi har inte så stora möjligheter till att transportera iväg den. Vad jag undrar är om någon känner till någon/något företag inom området som kan göra "hembesök" med undersökningar/reparationer av crosstrainers. Kanske cykelhandlare, gärna kunniga på Tunturis produkter? Lokalisation är Lomma, men företag inom Lund eller Malmö skulle kanske fungera?
Tunturi crosstrainer?
- Trådstartare myospinae
- Start datum
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Crosstrainer | Träning och hälsa | 0 |