Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tungviktare
- Trådstartare patols
- Start datum
Prijon
Kolla Kodiak från Prijon. Jag upplevde den som mycket rymlig och lätt att komma i och ur. Tar mycket last också.
http://www.kajaktiv.se/ vet var du kan testa
Kolla Kodiak från Prijon. Jag upplevde den som mycket rymlig och lätt att komma i och ur. Tar mycket last också.
http://www.kajaktiv.se/ vet var du kan testa
"Stora" kajaker
Inrikta dig på kajaker med rymlig sittbrunn. ISKA Buyer's Directory kan vara till god hjälp.
Några kajaker som jag vet funkar är Avalon eller Kajaksport Viviane samt Erling Bengtssons (Svima) Enterprise. Min kajak - en Kajaksport Artisan Millennium - skulle också funka bra. Det finns dock många andra alternativ både med och utan roder resp. skädda. Jag tycker att du bör provpaddla flera olika modeller innan du bestämmer dig.
[Ändrat av haskell 2003-04-05 kl 22:46]
Inrikta dig på kajaker med rymlig sittbrunn. ISKA Buyer's Directory kan vara till god hjälp.
Några kajaker som jag vet funkar är Avalon eller Kajaksport Viviane samt Erling Bengtssons (Svima) Enterprise. Min kajak - en Kajaksport Artisan Millennium - skulle också funka bra. Det finns dock många andra alternativ både med och utan roder resp. skädda. Jag tycker att du bör provpaddla flera olika modeller innan du bestämmer dig.
[Ändrat av haskell 2003-04-05 kl 22:46]
Angående Lisa och kroppshyddor...
VKVs Lisa kan vara ett trevligt val, men observera att den bara rymmer fötter upp till ca storlek 43-44 (utan skor; med skor typ 42). Så om man är 189 cm och har fötter därefter, kan det kanske bli lite problem...
VKVs Lisa kan vara ett trevligt val, men observera att den bara rymmer fötter upp till ca storlek 43-44 (utan skor; med skor typ 42). Så om man är 189 cm och har fötter därefter, kan det kanske bli lite problem...
kajak för storfotade
För stora fötter kan jag rekommendera Svima Enterprise, mina förtiofemmor går i alla fall lätt in...med skor. Är en allmänt rymlig kajak med ordentligt med benutrymme.
För stora fötter kan jag rekommendera Svima Enterprise, mina förtiofemmor går i alla fall lätt in...med skor. Är en allmänt rymlig kajak med ordentligt med benutrymme.
Svar på dina frågor...
Jag är själv rätt stor, typ 185 och 120kg.
Kan rekomendera följande kajaker:
1) Sea bear från Paddling Perfection(Nya Zeeland).
2) Vision från Seaward kayaks(Kanada).
3) Saguenay & Nanook från Boreal design(Kanada).
4) Solstice GTXL från Current designs (Kanada).
5) EcoBezhig från Perception Kayaks (Nya Zeeland).
Alla kajaker säljs i Sverige.
Paddlar själv Sea bear och Orion (P&H). Kommer även att inhandla en EcoBezhig i vår.
Lycka till...
Jag är själv rätt stor, typ 185 och 120kg.
Kan rekomendera följande kajaker:
1) Sea bear från Paddling Perfection(Nya Zeeland).
2) Vision från Seaward kayaks(Kanada).
3) Saguenay & Nanook från Boreal design(Kanada).
4) Solstice GTXL från Current designs (Kanada).
5) EcoBezhig från Perception Kayaks (Nya Zeeland).
Alla kajaker säljs i Sverige.
Paddlar själv Sea bear och Orion (P&H). Kommer även att inhandla en EcoBezhig i vår.
Lycka till...
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg