Har funderat på en tuiliq från Reed att använda vid rollövningar så man slipper bli blöt in till skinnet när man leker lite och ändå vill fortsätta att paddla efter övningarna .
Har hela vintern övat med våtdräkt och neoprenhuva och det har fungerat jättebra så länge man paddlar och rollar.
Men jag tror jag att det kommer att bli lite väl varmt till sommaren.
Jag provade att rolla idag med min vanliga Artistic paddeljacka men blev tämligen blöt då den läckte ganska mycket i halsen .
Är det någon som vet om själva kapellet är så pass elastiskt att det kan passa flera storlekar på sittbrunnar eller är materialet stumt .Är det neopren eller vad?
Vad jag förstår så måttsys kapellet efter inskickad mall.
Det är inte så stor skillnad på mina sittbrunnar och det hade varit bra om den hade passat båda kajakerna.
Albacore80x40 resp.Hunter 76x37 som dessutom är lite spetsigare där fram.
Hur tät är den runt huvudet?
Funkar det att paddla med huvan neddragen i nacken eller känner man sig strypt?
Tacksam för svar av någon som provat!
Hälsningar Anders
Har hela vintern övat med våtdräkt och neoprenhuva och det har fungerat jättebra så länge man paddlar och rollar.
Men jag tror jag att det kommer att bli lite väl varmt till sommaren.
Jag provade att rolla idag med min vanliga Artistic paddeljacka men blev tämligen blöt då den läckte ganska mycket i halsen .
Är det någon som vet om själva kapellet är så pass elastiskt att det kan passa flera storlekar på sittbrunnar eller är materialet stumt .Är det neopren eller vad?
Vad jag förstår så måttsys kapellet efter inskickad mall.
Det är inte så stor skillnad på mina sittbrunnar och det hade varit bra om den hade passat båda kajakerna.
Albacore80x40 resp.Hunter 76x37 som dessutom är lite spetsigare där fram.
Hur tät är den runt huvudet?
Funkar det att paddla med huvan neddragen i nacken eller känner man sig strypt?
Tacksam för svar av någon som provat!
Hälsningar Anders