Tack Britt Marie
Så då skall jag till shoppen. jag tror faktiskt jag låter dem göra jobbet fast med ett aber, jag vill vara med när det görs så jag lär mig hur det funkar.
OK
1. Kit
2. Däck (har jag som skall funka enligt schwalbe)
3. Fälg (står tom något på fälgen att den är OK)
Men
4. Nu får jag två innerslangar över jag antar att en får jag behålla (reserv) och en kastar jag. Eller kan jag skippa att ha reserv med mig. Eller skall jag lyxa till det och ha en latexslang i reserv?
5. Jag har två uppsättningar däck 2x Furious Fred och 2x Racing Ralph, är det slut på att byta fram och tillbaka? Det kanske blir svårt att få det tätt, hur som helst håller inte de tunna däcken mycket mer än 500 km. Dyra km... men i framtiden med sparad vikt så kan man ju gott köra med de tyngre hela året. Men går det att ta av och på några gånger i värsta fall (säg av och på 3 ggr)?
Och
6. Jag har ett alternativ, jag köper nya fälgar (ej hjul) och limmar på däck, Racing Ralph finns i 622-50 och 622-33 (till CC). Då slipper man innerslang / slanglöst och man behöver inte fundera mer om man vill ha ett reparaturkit med då det ändå är kört (nå ja en Pit stop spray kan ju gå) Fast det känns fel, det får bli till min CC när fälgarna börjar bli utslitna (bromsarna tar en del).