TUA telisar?

m96man@blg.du.se (Martin Åkerman)

Gäst
Halloj alla telisvänner!

Har precis blivit erbjuden att köpa ett par bättre begagnade TUA MXC 07 med Riva 3 bindningar för 1100kr. De är åkta på cirka tio gånger. Själv väger jag dryg 80kg 180cm och är en lagom van telisåkare!

Min fundering: Ska jag slå till??? Skitbra pris men funkar skidan på mig? Den är cirkus 180 den med...

Hur är TUA i övrigt? Har inte hört så mycket om dem..

Tacksam för svar.....

Valla för kram!

Martin Åkerman

a_msson@hotmail.com (AndreasM)

Gäst
Fick bra kritik

Hejsan

Tua MXC 07 fick bra kritik i Åka Sidor förra(eller förr-förra säsongen.
Jag har för mig att man kallade den en bra allroundskida. Kontakta Åka Skidor för att få en kopia på testen(eller tidningen)

Tua har gjort "telisskidor" längre än någon annan(oops, glömde Åsnes. Men de är ungefär lika roliga som Telenor..)
Priset är inget att klaga på om skidorna inte är extremt misshandlade de få gånger de är körda..
Ett par nya hyfsade lagg kostar avsevärt mer, >4000:- med bindningar.

Om du inte känner ett jättebehov av Carvingskidor är det nog ett gott val.

Feel free-free heel/Andreas M

Anonym från gamla forumet

Gäst
Tua i övrigt

Tua Cirque... är inte så bra, men kan kanske funka för en nybörjare. Bli inte lurad att betala för mycket bara. Dessutom är ovansidan otroligt känslig, ofta blir de riktigt tilltufsade efter bara en säsong.

Skidorna du frågade om har jag aldrig testat.

erikmalmsten@hotmail.com (Erik Malmsten)

Gäst
"Kappan" på mina tua skidor sprack!!!

Jag köpte ett par tua skidor i vintras. Jag är väldigt nöjd med dem förutom att de är väldigt känsliga för stötar. Redan efter andra åket sprack de upp på ett 5 cm stort område. Jag ringde generalagenten för tua och beskrev mitt problem. De verkade inte direkt förvånade!! Ska det verkligen behöva vara sådär när man köper så pass dyra skidor??

Besviken

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg