Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tsieljokk....
- Trådstartare anders998
- Start datum
En ganska bra tältplats i alla fall....
Hejsan,
Passerade området på Kungsleden (för övrigt den klart bästa delen av Kungsleden jag gått...) i mitten av September för två år sedan. Då vädret var ganska ostadigt valde vi att slå upp tältet i ett skyddat läge vid en liten tjärn, på vänster (sydost) sidan om leden, ungefär 500-800 meter innan man kommer ner till bron. Var väl inte den bästa tältplatsen man sovit på, men helt ok.
Vill även minnas att det fanns ett par hyggliga tältplatser nere vid själva jokken då vi passerade där nästa morgon. Men jag är inte helt säker - man kollar ju inte lika noga då man bara vandrar förbi en plats
/ Stefan
Hejsan,
Passerade området på Kungsleden (för övrigt den klart bästa delen av Kungsleden jag gått...) i mitten av September för två år sedan. Då vädret var ganska ostadigt valde vi att slå upp tältet i ett skyddat läge vid en liten tjärn, på vänster (sydost) sidan om leden, ungefär 500-800 meter innan man kommer ner till bron. Var väl inte den bästa tältplatsen man sovit på, men helt ok.
Vill även minnas att det fanns ett par hyggliga tältplatser nere vid själva jokken då vi passerade där nästa morgon. Men jag är inte helt säker - man kollar ju inte lika noga då man bara vandrar förbi en plats
/ Stefan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg