Tror inte det går...

Jag har också försökt med detta men fått svaret "Glöm det, varför skall jag ut och frysa när jag kan sitta hemma och se på tv".. Jag tror själv att med den inställningen så är det Väldigt svårt att få med någon ut. Inte ens när jag säger att vi bara kan ta en promenad så får jag typ svaret "Jag har annat att göra"... vad gör man då? Om man inte ens kan få med sin flickvän på en promenad (om det inte är genom shopping ströget då vill säga).. ?? Går detta att ändra på ??

//Jonas
 
Byt attityder! Eller flickvän!

När jag för länge sen läste så ordnade vi lördags och söndagspicknicker med god mat, vin och kaffe med kaka, i samband med en sjöomvandring. Vi började i augusti stillsamt med en liten sjö, till vårvintern var vi uppe i tämligen stora sjöar och frampå senvåren blev det övernattning i vindskydd. Vi fuskade lite med utkörd torr ved mm men i princip så bar alla sitt eget. Det grundade ett tiotal flickvänner som goda medvandreskor. Måhända något att ta efter.
Själv senare som ofrivillig singel hittade jag min kvinna via friluftslivet....Det gäller att välja rätt.

Lycka till och Go Tur!

Johan K
 
Tja..vilka dilemma ni har :)

Man kan aldrig tvinga ngn ut som inte vill. Jag har försökt och det slutar bara med gnäll.

Men det är inte lätt att ha helt olika intressen, och vara ett par. Framförallt om utelivet är en stor del av ens liv. Mitt slutade i crash..

Lycka till
m
 

Liknande trådar