Tröga Ångermanlänningar alt:lata,feta.innomhusklättrare

• Trådstartare r.kull@telia.com (Kungen af Norrland)
  • Start datum

r.kull@telia.com (Kungen af Norrland)

Gäst
Har bott i V.norrland i 6år nu.Med resurserna på klippfronten borde det göras nyturer (eller har skoter åkandet förslöat hjärnorna så mycket att ingen orkar se allt fint)Själv har jag haft skägget med att lära mig åka skoter ,utforska nejden,prata slött,bygga hus,skaffa jobb,paddla..Men det har ju ni avklarat det går inte ens skaffa en förare över det patetiska ringkallen .Mig veterligen det enda som gjorts på 15år här.Ser ni inte skogen för alla träden???
Mycke snack och lite verkstad.

Guden av Norrland

Gäst
visst klättras det...

När du skrev ditt inlägg var vi nog ute och hackade is. När våren kommer har vi ju
våran "egen" hemmaklippa att klättra på. Men pga av att vi är ganska få som känner till den
är det ganska spartanskt med leder, vilket innebär att nytursmöjligheten är stor på denna 2 replängder höga klippan.
Lycka till

r.kull@telia.com (Kungen af norrland.)

Gäst
Goda gudar delar med sig av sin vetskap!!

Hemma klippan ? Var är hemma? Hemmaklippan för mig är Kutberget/kasen i prästmon den är ju inte 2repl??Bara 40meter vid bästa lederna + kraffs.Pratar vi över övik eller? Sundsvall S/vik?Många frågor få svar.
ps:Jag var först med guden af norrland ,men tyckte det var lite egosentriskt.Kungen flashar 3+ lekande!!!! Kolla www.mamut.com/kungenafnorrland

m96_tus@m.kth.se (Mattias Tullberg)

Gäst
Skicka en grov karta så skall du få se på fan...

Tjena!
V-norrland är ju tyvärr lite större än att man bara snör på sig skorna och drar ut och letar. Gör så här:
Scanna in en karta över ngt område som du sett med många fina klippor. Ringa in dem och lägg in en länk i den här diskussionen.

Jag tror inte jag är den enda som är sugen på nyturer. Särskilt i Norrland.

:) /Mattias

Kungen af nårrland

Gäst
Hänger me och visar de andra lät krångligt!

Du jag förerdrar att vänta me att se fan..klättrar helst säkert så man får en plats i himmlen.
Å man har ju sett några riktiga jävlar i STH de va ju därför jag ville flytta .
Men bland hittade döingar å annat skit har ja hittat några tror jag solida bra klippor när jag kajakat runt i höga kusten och klättrat i sommar hur de e med gång och bil väg vet ja inte riktigt.Å har inte provat dom bästa linjerna heller (kommer inte överens riktigt me solisten)Men bra är Svanö vid sandöbron NÖ udden vid borgar villan 1 led är gjord en läcker vägg me mycke att göra på.Å jag är inte kung för ro skull.

Nåja...

Uppenbarligen behöver även kungar rättstavningsprogram, eller lider Kungen av dyslexi?!

Kaxig sida i övrigt...

Till topps!

Nu jvl-ar!

Ny förare är på gång inför säsongen 2001 för ringkallen om du vill ha den kontakta högakustens kk eller lgj klätter o högfjäll
Vid korax klättercenter (svanö) ska det finnas en kúl klippa nere vid vattnet med mycket överhängande..där finns nog mycket att hotta på!!!
I Härnösand börjas det borstas och grejas ute på örsjö klippan...kolla go.to/bergsget
vill du klättra inne stick då till corax klättercenter på svanö jätte fin innevägg som blir allt större ju längre tiden går...

Hmm bha!!

Hmm .....Inte ens jag kan förneka bristen på korrekt framförande av språket ..Men för att va gjord på 4 timmar och lika många vinare . Är det ett under att den ens går att läsa eller se. Kungen af Sverige skulle inte göra den bättre utan vinarna.
(Fast han har snygga boulders vid drottningholm)
Men sidan hör ändå hemma i skitvärlden som Internett utgör. Mors sticker ut och åker lagg...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg