Trick i liften ?

Hejsan !

Har nån tips på hur man kan förgylla tillvaron eller fördriva tiden som liftåkare ?
Och då menar jag främst långa tråkiga släpliftar där man får stå rätt upp och ner väldigt länge....

Kanske nån har tips på vad man kan göra för tricks i liften ? Jag brukar gå ner i telis-ställning men det är ju inte så värst skoj...

De svåraste tricksen räknas ju då givetvis som svart liftåkning, sedan finns det grön liftåkning, och det är ju när man går ner i telis-ställning, dvs ganska enkla tricks...

MVH Mats

mountainman@spray.se (Mountain Man)

Gäst
Nej, nej, nej!!!

Med risk att bli betraktad som en riktig tråkmåns vill jag med bestämdhet avråda från alla typer av tricks i liften. Dels är det ju inget vidare att bli liggande i liftspåret efter ett "misslyckat" trick, men framförallt är det ju onödigt att riskera att linan spårar ur och liften blir stående...

Tricken skall sitta i backen och inte i liften! :)

MVH/MM

PS! Ta inte det här personligt... Dina inlägg har verkligen höjt pulsen på detta tidigare mycket sömniga forum. DS.

Håller med faktiskt !

Hej Mountain Man mfl !

Jag brukar också undvika trick i liften. Träffade dock på en kille i Kittelfjäll som höll på som en galning i liften hela tiden. Kul att se men jag tycker nog man kan spara energin till utförsåkningen.

Men ibland är det ju kul att slänga ut en fråga som man bara råkar komma på.

Jag trixar inte så mycket annars heller....gillar inte hopp och sånt, för stor skaderisk anser jag (nä, jag är inte läkare)

Jag gillar som sagt bäst av allt skön lössnö-surfning.

MVH Mats

telemarkguden@hotmail.com (markus)

Gäst
Tricktips

Jag har en idé på ett trick som kan vara är värt att pröva... Det är dock relativt svårt... nämligen att köra på "fel" sida liftstolpen... som sagt jävligt svårt... men gud så läckert när det lyckas!!!

telisnisse@linuxmail.org (Johan)

Gäst
Mer lift-tricks

Hej !

Ett gammalt klassiskt trick är ju att byta plats med varandra i
ankarliften.
Obs ! risken att ramla av är dock stor

Om man skall åka med transportliftar som går på platten (tex
mellan Hundfjället och Tandådalen i Sälen) kan man ju alltid
förvåna liftkön och de som just klivit på genom att skejta förbi
allihop och ta en ledig bygel längre fram.
Varning !!! Se till att det verkligen finns en ledig bygel annars
kommer du att göra mer succe' än du tänkt dig.

/Johan
(Som normalt INTE sysslar med lift-tricks utan håller med om
att man skall spara krafterna till åkniingen)

Karin

Gäst
Du kan ju prova...

Jag håller med om att det kan bli ganska segt i liften ibland, om man inte har en "liftdate" förståss...
För ett tag sedan gick jag en kurs där en av skidvaneövningarna var att ta av skidan, fånga den i handen, lägga ner den på backen och snäppa på bindningen igen, allt under tiden släpliften drar dig uppåt. Det KAN vara lite klurigt med telisar, men du kan ju prova prova.
Våga bara inte ramla under ett drivhjul så att linan spårar ur, inte ens de snällaste "liftwaffes" tar en urspårning med ro...

Snöhälsningar
Karin

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg