Trekking Mahlzeiten

Är det någon som har erfarenhet av Trekking Mahlzeiten? Kvalitet och smak? Jag är trött på Blå Band och vill ha något annat på Sarek-turen men hinner inte torka själv.

Gott!

Har tyckt att det är konstigt att de inte dyker upp oftare i diskussioner om torrmat... Ofta välkryddat och framför allt chili con carnen är grym! Finns bland annat på GetOut.

Jag och mitt vandringssällskap roade oss med att betygsätta lite olika mat för två år sen, finns på http://www.folder.nu/sarek/utrust2.htm. Kanske kan ge lite inspiration..?

Tack Hedman! Ska ta mig en titt. Om det är fler som har erfarenhet av Mahlzeiten så fortsätt skriva. (Att skriva att Real är bra behövs inte det framgår lite överallt på det här forumet)

Tycker att många av de torkade rätterna smakar lite likt efter ett tag. Jag brukar torka egen mat. ganska billigt i jämförelse och det finns inga gränser för vad man kan hitta på. Allt går att torka. Till och med ägg. Det tar kanske några kvällar men inför en vecko tur eller två är det helt klart värt det ekonomiskt.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lintilla Cheeseburgare från Trekking Mahlzeiten Friluftsmat 21

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg