JennyF; sa:
Hej,
Kommer att flytta till Bangladesh för att jobba i 6 månader fr.o.m. 1 september.
Är det ngn som har tips på bra vandings leder, dykställen eller annat intressant i området?
All info mottages tacksamt.
Ha det gott!
Jenny
*asgarvar*
Du kan inte så mycket om Bangladesh va?
Bangladesh består typ av ett deltaområde med träsk. Skall man färdas där får man åka båt. Det är därför det är 50 000 000 (femtio milljoner!) personer hemlösa i området på grund av översvämningar.
Skall du trekka så är nog Nepal närmast så flyg är det som gäller. Samma borde det vara till Burma. Assam har en tendens att vara stängt område på grund av oroligheter. Åk upp til Darjeling om du kan. Lär vara fint.
Kolla med konsulatet vad det är som gäller för jag tror det är omöjligt att ta sig från Bangladesh till omländerna landvägen.
Men du får i alla fall en sak, vara ensam, för det är typ noll turister i landet. Men det finns skäl till det också.
Vad gällande dykning så tror jag det knappt existerar i Bangladesh.
Nä är du blond och blåögd får du nog räkna med att vara Hollywood kändis i några månader.
Rätta mig om jag har fel när du kommer tillbaka.
Ha det så kul, det blir nog ett spännande och omväxlande halvår!
En som ville till Bangladesh än gång i tiden för vem faan har varit där, men som sedan ändrade sig.
[Ändrat av crazy 2004-07-30 kl 20:36]