Trek 7.3FX för långfärdcykling

Hej,

Jag och en kompis funderar på att cykla ner till Schweiz till sommaren och jag fuderar på cyklar. Cykelhandlaren som jag måste handla cykeln hos (har tillgodokvitto där) rekommenderar Trek men han kan ta in andra märken och modeller om jag vill. Jag har kollat lite här på forumet och googlat lite och Trek 7.3FX dyker upp lite här och var och det verkar va schyst komponenter i förhållande till priset så vitt jag förstår. Vad säger ni andra? Eller bör jag kolla på någon annan som ligger i samma prisklass?

Mvh
Johan

Kanske mitt svar kommer lite sent men bättre sent än...
Vi cyklade på Trek 7.3 i somras när vi cyklade från treriksröset-smygehuk (ok, vi gick de första 11km). Jag tyckte cykeln funkade alldeles utmärkt, hade inga problem alls. Jag tyckte sadeln var lite oskön när cykeln var ny och bytte till min tjejsadel. Min sambo gillade däremot sadeln (smaken är som baken:)). Han hade även problem med ett vevlager som kärvade, men det fick han bytt när vi kom hem hos cykelhandlaren, förklaringen var "måndagsexemplar". Jag kan absolut rekomendera cykeln för långa turer

Gohan; sa:
Trek 7.3FX dyker upp lite här och var och det verkar va schyst komponenter i förhållande till priset så vitt jag förstår.
Sen tycker jag att den är riktigt trevlig att cykla på också. Skillnad i känsla på olika cyklar går inte att mäta i Deore, LX och XT. Prova, det som känns bra är bra. Men som sagt, jag gillar den. Och, nej jag äger inte en själv.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
multi-runner Trek 1000 Långcykling 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg