trek 4900

Hej !

Jag går i cykel anskaffnings tankar, funderar om det finns någon som har erfarenhet av trek 4900 eller någon annan modell typ 6700. Tar även gärna emot tips av andra märken i samma prisklass.

kommer att använda cykeln till att susa i skogen i hemtraktena, men även delta i något multisport lopp..

Tack på förhand !

"no pain no glory"

-Johan

Super pro

Måste bara be folk, innan dom köper dyra cyklar, att kolla in super pro! (www.bcm.se) En cykel från lilla boden långt upp i sverige som säljer vettiga cyklar till väldigt bra pris och super pro är då deras egen cykel... Märket låter närmast som ett skämt men man bör ändock ge det en chans... Åtminstone jag föll för en sån, en sx III, då det var vettiga grejer som satt på den tyckte jag. Men man bör också nämna om dessa cyklar att man verkar behöva skruva ihop dom själv efter hand! Någonting som jag i och för sig tycker är ganska roligt... men ändå!
Lycka till!

Re: Super pro

QwiP; sa:
Måste bara be folk, innan dom köper dyra cyklar, att kolla in super pro! (www.bcm.se) En cykel från lilla boden långt upp i sverige som säljer vettiga cyklar till väldigt bra pris och super pro är då deras egen cykel... Märket låter närmast som ett skämt men man bör ändock ge det en chans... Åtminstone jag föll för en sån, en sx III, då det var vettiga grejer som satt på den tyckte jag. Men man bör också nämna om dessa cyklar att man verkar behöva skruva ihop dom själv efter hand! Någonting som jag i och för sig tycker är ganska roligt... men ändå!
Lycka till!

Det känns ganska dyrt tycker jag. Super Pro är ju inte direkt något känt märke, så de norde kunna hålla priserna nere. Dom hävdar ju själva att: "Cyklar av motsvarande kvalitet kostar 30 - 50 % mer på andra ställen."

7000 kr för en cykel "SuperPro SX III" med RST gaffel och ett Kalloy komponentval känns inte särskilt prisvärt tycker jag.

Motsvarande (eller i samma prisklass) är ju:
GT Avalanche 1.0 2003 6795 kr (samma pris)
GT Avalanche 3.0 2003 3995 kr (samma typ av komponenter)

/Mattias

Bor själv i Boden och tycker att SuperPro inte är nåt att hoppa högt över,de duger till att köra i skogen med men det är det här med servicen,de ska ha betalt för allt..
Och dyra är dom så det blev en uppgraderad Scott ExpertRacing på Intersport 200 m längre bort och då fick jag Livstids service!GRATIS!
plus lite mer kvalite på grejerna än Superpro

sen vet jag att du kan få cykeln modifierad på BCM och bara betala mellanskillnaden,t ex en marshoci gaffel istället för RST.
kolla in SuperPro Team tycker den verkar hyffsad men det är det här med RST gafflar(gillar de inte!)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg