Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bra initiativ, men jag tror att du är sisådär en 20 år före din tid i det här fallet eftersom vi fortfarande lyckas upprätthålla illusionen att "oljan nog räcker till" och därmed kan köra bil ett tag till. :-/
Visst är jag rätt förtjust i att stå på som ett jehu när jag tränar men tycker samtidigt att det är oerhört mysigt att ta en njutningsfylld stilla tur när man faktiskt ska nånstans. Jag tror och hoppas att vi kommer få se samhället sakta ner till ett mycket behagligare tempo under de kommande årtiondena.
Varför Tyskland min är från Finland .
Jag hade aldrig cyklat i mitt nästan 60 åriga liv ,känslan att se något mera i naturen är obeskrivlig.
Nu kan jag både det och data
Hej!
Kul att du upptäckt långfärdscyklandet - välkommen!
Kan inte påstå att jag är vare sig 50+ eller tjej, men jag har träffat flera på långfärd. Jag tror verkligheten är mindre killdominerad än detta forum, tack och lov.
Vad har du för trehjuling? Två fram, ett bak eller tvärtom? Med cykelsadel eller är det en liggcykel-trike? Det finns många som tycker att en trike är det perfekta semesteråket, eftersom de lastar mycket och man kan köra långsamt uppför backar med perfekt balans. Vi har ganska många som prisar långfärden snarare än hastigheten även bland liggcyklisterna (se bla http://www.liggister.org/hpvfolk.htm)
Cykeln är en treväxlad KOLMIKKO HELKAMA , två hjul fram ,stabil + en supersadel
En tur fick min ena hund sitta i kärran,fastspänd med bar säkerhetsbälte .
15 km.