Jag har bara vandrat på sommaren förut, men vill vidga vyerna litet och är väldigt fjällsugen. Kan ta mig till Jämtland lätt och funderar litet på att lura med mig nån trevlig person och åka dit en långweekend rätt snart. Jag antar att hösten snart är förbi däruppe på fjället, och vill därför ta mig nära fjället men ändå inte riktigt för att minska risken för vinter. Har tittat på Vålådalen på kartan, det verkar som man kan gå en led på gränsen mellan skog och fjäll, vad tror ni om det? Kan man ta sig dit från tåget? Eller har ni andra tips?
Sen detta med utrustning, jag har ju utrustning som skall fungera på hösten, men jag har bara använt den på sommaren. Finns det någon som har en bra utrustningslista för höstvandringar, så jag kan se vad vi skall komplettera sommarlistan med?
Sen detta med utrustning, jag har ju utrustning som skall fungera på hösten, men jag har bara använt den på sommaren. Finns det någon som har en bra utrustningslista för höstvandringar, så jag kan se vad vi skall komplettera sommarlistan med?