Treckingskor?

Jag har botaniserat bland butikerna efter ett par låga treckingskor, en sorts hybrid mellan vandrarkänga och löparsko där skaftet slutar under fotknölarna.

Dessvärre har jag inte funnit några som har passat mina behov. Kvalitetsmässigt tyckte jag att både Meindls och Garmonts skor höll måttet. Dessvärre passade inte deras läster mina fötter. Och då vet jag inte vad jag ska göra, eftersom det bara är dessa som finns i butikerna. Jag har dessutom prövat Salomon, men dom kändes för plastiga. Skor som Adidas, Nike, Ecco etc är inte att tänka på. Jag har noll förtroende för deras produktutveckling eftersom deras skor går sönder efter ett-två års användning.

Min fråga är: Finns det några andra treckingskor förutom Meindl eller Garmont som är någonting att ha, och var kan man få tag på dem?
 
I princip alla kängtillverkare gör treckingskor. Sedan kan det ju vara svårt att hitta alla modeller i Sverige. Treckingskor är vanligare i tex Tyskland. Ex på tillverkare: Scarpa, Merrell Rockport
 
Det inger hopp i alla fall. Är det möjligt att utbudet är större i exempelvis Stockholm? Så att ifall jag tar en resa nedåt landet så kanske jag finner ett märke som passar?
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg