Transport

Hej
Behöver ha tips på företag/personer som kan erbjuda snöskoter/helikoptertransport senare i vår, i området vid Abisko och Riksgränsen.

/Jesper
Ps Jag vet att det är fel att göra så här med vår fina natur, men det är en nödlösning!! ds

Ring...

...till Abisko Turiststation tel 0980-402 00, eller Björkliden tel 0980-641 00 eller till Riksgränsen tel 0980-400 80.

MHV
Kristina

Skoter...

...kan nog fjällguiden ordna. Jag tror att det är dom som sköter uthyrningen i Riksgränsen oxå.

Fjällguiden AB
Förareg. 39, 981 39 KIRUNA 0980-822 21
Riksgränsen 0980-431 39
Mobiltfn Mats Johansson 010-259 10 11

/M

jesper.holst; sa:
Ps Jag vet att det är fel att göra så här med vår fina natur, men det är en nödlösning!! ds
Det kan vara så ibland även om nöden är lite olika uppenbar. Vi kommer att utnyttja skotertransport från Abisko nästa vecka. Vår nöd är att vi vill nå längre än vi orkar på vår första dag i fjällen. Vi har gjort upp med Görans fjälltransporter med bas i Björkliden och tel 0980-54000. Dom delegerar vidare till sina kontakter i t.ex. Abisko. Jag vet att Fjällguiden är dyrare än Görans.
\C

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg