transport av sæck!

Om ni skall ut och flyga med er sæck så packa in den gott. Spænnen och remmar får annars mycket stryck på flyg.

Ett førslag ær "Tatonka". den ær stor(str L ca 130 liter)
I den får jag plass till: min 75 l LA sæck med full packning plus 2 liggunderlag, tælt(utanfør sæcken) en hel massa mat(frytorkat), kokapparatt, x antal packpåsar med klæder feks osv osv.
På denna tatonka ær det ett handtag och en skulder rem.
Det gjør att man lætt kan bæra det på tåg eller var det nu måte vara

robert

Jag brukar använda flygbolagens "barnvagnssäckar".
Ibland har jag fått tjata till mig den, iaf i Sverige, men oftast är det bara att fråga på specialincheckningen...

Haglöfs svarta påse

Jag var med flickvännen och köpte vandringssäck till henne igår. På Intersport visade säljaren oss ett svart fodral som Haglöfs säljer som man ska stoppa ryggsäcken i när man flyger. 400 spänn för ett handtag, en nylonpåse och en dragkedja. Det ser onekligen proffsigare ut än de genomskinliga plastpåsar som alla på flyget till Kiruna använde, men är det verkligen nödvändigt? Är det här en grej man lurar på folk som är nya till området med mycket pengar, eller är det faktiskt en bra sak som kan vara värd pengarna? Marginalerna måste hur som helst vara grymma.

Vi ska flyga till Mexiko om knappt två veckor, men jag tror att vi klarar oss med de påsar flygbolagen (Iberia och SAS/KLM) förser oss med.

Min strippade Berghaus Vulcan brukar få följa med på flyget om man bara spänner åt axelremmarna. Annars är det väl inte så svårt att ta med en svart soppåse att lägga ryggan i?

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg