• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Transibiriska

Funderar så smått på att åka transibiriska. Det är en av mina drömresor. Grejen är dock att jag vill göra den klassiska resan Moskva-Vladivostok, för att sedan resa en bit tillbaka (Ulan-Ude). Där skulle jag byta till tåget som går mot Peking, vilket innebär att man kan stanna till i Ulan-Baator innan man åker vidare till Kina.

Har kollat upp möjligheterna lite grand, men inte alls grundligt. Jag vet dock att det går att följa denna resplan. Hemresan går att arrangera på många olika sätt, bl.a. genom att flyga från Peking till Stockholm, men även andra alternativ är möjliga (t.ex. från Australien, Thailand eller något annat land). Det handlar mest om vad man vill passa på att se, ekonomi, tid osv.

Jag undrar nu om det finns fler som är intresserade av en liknande resa? Jag har som sagt inget bestämt, men om det finns intresse så skulle man kunna börja kolla möjligheterna. Det behöver inte ens bli just till sommaren, utan kanske t.o.m. till sommaren 2008. Det beror helt enkelt på hur stort äventyr man tänker sig, och i förlängningen ekonomin.

Det vore kul med människor runt 30, båda könen. Själv talar jag lite ryska, då jag har jobbat där, men det var ett tag sedan nu, så det skadar inte om ryskan får fräschas upp.

Det vore skoj om man kunde få ihop ett gäng om minst 4 personer, så man kan dela på en kupé.

Be careful out there /Joel

Kom att tänka på hur kul det skulle vara att åka till Nepal och gå till Everest Basecamp, kanske t.o.m. passa på och bestiga någon topp. Läste i någon annan tråd om Island Peak.

Som sagt det är bara fantasin (och den vardagliga realismens hårda krasshet) som sätter gränserna :)

Be careful out there

Moskva – Vladivostok och sen till Peking med transibiriska är något jag haft i också tankarna lite nu och då genom åren. Skulle vara kul att genomföra den någon gång.

asa77; sa:
Moskva – Vladivostok och sen till Peking med transibiriska är något jag haft i också tankarna lite nu och då genom åren. Skulle vara kul att genomföra den någon gång.

Vad kul med fler som delar ens önskan att åka transibiriska! En bra början är ju faktiskt att drömma/prata om det :)

Hur har dina tankar gått kring en framtida resa?

Be careful out there /Joel

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
a98danwe Asien med Transibiriska sommaren 2002 Reskompis 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg