Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Träpekka rekommenderar i dag...
- Trådstartare peter1959
- Start datum
Jo du
stenåldermodellen finns på plats och slår alla elektroniska tändare........Tjusig instruktör du hittat Mossa Mossa!
stenåldermodellen finns på plats och slår alla elektroniska tändare........Tjusig instruktör du hittat Mossa Mossa!
Härligt Peter, mera TräPekka åt folket!!!
tack alla kollegor !, det värmer.
Jag kan berätta för er att Träpekka föddes förra helgen under ett vindskydd i Kolmården.
Min fru sa: va gör du peter, va är det du har i handen o stirrar på hela tiden?
Träpekka, svarade jag...hon skakade på huvudet o lä'ngtade till skolan börjar i höst..(.tjejer...)
Träpekka består av en mycket gammal Tall, armarna och benen är av granrot från en gammal Gran, allt format av en enkel täljkniv med starkt kaffe som enda bedövning vid framkomsten av Pekka...
Träpekka har sett mycket i sitt liv uppe från sin gamla Tallkrona i skogen, vet mycket vad som hänt där under åren som gått , så huvet är på skaft (?), och lemmarna har noga lyssnat i underjorden på vad som dundrat fram ovanför dem i skogen...
Träpekka kommer att vara påhittig o komma med bra o ibland lite tokiga ideer, men meningen är att ( o de har jag sagt åt den,annars blir det elden som slutstation) vi alla ska ha glädje av hans råd o tips.
Jag kan berätta för er att Träpekka föddes förra helgen under ett vindskydd i Kolmården.
Träpekka, svarade jag...hon skakade på huvudet o lä'ngtade till skolan börjar i höst..(.tjejer...)
Träpekka består av en mycket gammal Tall, armarna och benen är av granrot från en gammal Gran, allt format av en enkel täljkniv med starkt kaffe som enda bedövning vid framkomsten av Pekka...
Träpekka har sett mycket i sitt liv uppe från sin gamla Tallkrona i skogen, vet mycket vad som hänt där under åren som gått , så huvet är på skaft (?), och lemmarna har noga lyssnat i underjorden på vad som dundrat fram ovanför dem i skogen...
Träpekka kommer att vara påhittig o komma med bra o ibland lite tokiga ideer, men meningen är att ( o de har jag sagt åt den,annars blir det elden som slutstation) vi alla ska ha glädje av hans råd o tips.
Ja, det är en bensintändare, tar lång tid att fylla, men räcker väldigt länge.Haha snyggt
Är det en tändare den där mojängen till vänster?
Föressten kan jag berätta, Träpekka är försvunnen sedan i morse, frugan sa att hon sett honom uppe vid skogsbrynet medförande min kamera, så han kommer väl hem snart med nått han ska berätta...
Ja, det är en bensintändare, tar lång tid att fylla, men räcker väldigt länge.
Föressten kan jag berätta, Träpekka är försvunnen sedan i morse, frugan sa att hon sett honom uppe vid skogsbrynet medförande min kamera, så han kommer väl hem snart med nått han ska berätta...
Han kan nog också vara kremerad.
Ja, det är en bensintändare, tar lång tid att fylla, men räcker väldigt länge.
På den onda tiden jag rökte (cigariller), slutade för ca 10 år sedan, så körde jag med också med bensinare men Zippo.
Har för mig att jag har sett den modellen av tändare du har, tyckte den var jäkligt fräck och frågade var han fått tag på den, tyvärr var det ett arv från en släkting och han sa att modellen tydligen kallades sjömanständare, sant eller inte vet jag inte.
Mitt största problem numera som icke rökare är att man aldrig har en tändare eller tändstickor när man behöver dom, tidigare hade man en hel skål med massor...
Vilken tur du har Noob, Träpekka kom hem nyss, han säger förnärmat att "det vet väl alla att om de är fina kläder så tar man vanlig matolja o gnider bort kådan, sen tvättar man med diskmedel bort oljan, sen tvättar enligt tvättråden på plaggen", han säger vidare att läskpapper borde alla utemänniskor ha hemma, det lägger man på fläcken under fläcken o suger bort kådan med strykjärnet, de går också säger han, men rekommenderar matoljan till fina kläder.
Man kan hadet till nävarna mä säger han...faan va sur han verkar, undrar om nån knäppt han på näsan i skogsbrynet ?...
Man kan hadet till nävarna mä säger han...faan va sur han verkar, undrar om nån knäppt han på näsan i skogsbrynet ?...
Då får man bocka och tacka så mycket för den kvalificerade gratisrådgivningen. Hälsa Träpekka att han skall betänka att frågan är ställd av en nOOb och är på ungefär den nivå man kan förvänta sig av en sådan. Inget att bli sur för alltsåVilken tur du har Noob, Träpekka kom hem nyss, han säger förnärmat att "det vet väl alla att om de är fina kläder så tar man vanlig matolja o gnider bort kådan, sen tvättar man med diskmedel bort oljan, sen tvättar enligt tvättråden på plaggen", han säger vidare att läskpapper borde alla utemänniskor ha hemma, det lägger man på fläcken under fläcken o suger bort kådan med strykjärnet, de går också säger han, men rekommenderar matoljan till fina kläder.
jag tyckte först det såg ut som rökheroin, efter att läst delar av tråden blev jag övertygad...
tack alla kollegor !, det värmer.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg