träningskläder

Jo jag har en fråga som inte är inriktad på träning utan mer på kläder.

Jag undrar vart man kan få tag på cykeltröjor på nätet, undrar även om det finns likadana tröjor fast anpassade till löpning.

/simon
 
vanliga löpar-tröjor...

går det inte bra med vanliga löpar-tröjor, typ new-line eller craft? eller är det reklamen och de flashiga färgerna och mönstren på cykel-tröjorna du är ute efter? =)

tröjor anpassade för löpning finns ju i vilken sportaffär som helst istället för internet!
 
Re: vanliga löpar-tröjor...

berghå; sa:
går det inte bra med vanliga löpar-tröjor, typ new-line eller craft? eller är det reklamen och de flashiga färgerna och mönstren på cykel-tröjorna du är ute efter? =)
Jag skulle tro att den ursprunglige frågeställaren, precis som jag själv och många andra, föredrar cykeltröjor till cykling. Det finns många skäl till att vilja ha cykeltröja men ett av de viktigare - åtminstone för mig - är fickorna på ryggen. Man behöver ha med sig mer när man cyklar än när man springer. En orsak är att man har en cykel som kan behöva fixas och en annan, ännu viktigare orsak, är att man oftast är ute ganska lång tid. Mina cykelträningspass brukar vara mellan 1,5 och 7 timmar.
F.ö. är cykeltröjorna normalt sett bättre anpassade för den fartvind som blir när man cyklar. Personligen så använder jag ofta cykeltröja när jag åker inlines också.
 
men hallå..

nu var det ju faktiskt så att han särskilt frågade om det fanns liknande tröjor anpassade till löpning...
möjligt att han menade rygg-fickorna men det framgick inte.
jag föredrar också cykeltröjor till cykling men nu ville han ju ha löpartröjor också!

läs hela