Sthlm Maraton är fulltecknat, och flickvännen vill åka på semester i maj. Det visar sig då att Lidingö Ultra 50K skulle passa vansinnigt bra med övrig planering: loppet avklarat tidigt i maj, tid över till vårsemester och vila med kärleken, och tillräckligt med tid för att åter komma i form till långlopp senare på året. Frågan är bara: hur omöjligt är det? Hur ska/bör man träna för en sådan ansträngning?
Jag har sprungit X antal Lidingölopp och två maraton, men jag är inte dummare än att jag förstår att Lidingö 50K är något HELT annat. Finns det någon som sprungit det och kan ge en jämförelse med maran? Vilket tempo kan man räkna med att hålla som 3:00-löpare på Lidingö? Är det rimligt att utgå från "lätt avdankade men med hyfsad grundkondis" i december 2009?
Alla erfarenheter välkomnas!
Jag har sprungit X antal Lidingölopp och två maraton, men jag är inte dummare än att jag förstår att Lidingö 50K är något HELT annat. Finns det någon som sprungit det och kan ge en jämförelse med maran? Vilket tempo kan man räkna med att hålla som 3:00-löpare på Lidingö? Är det rimligt att utgå från "lätt avdankade men med hyfsad grundkondis" i december 2009?
Alla erfarenheter välkomnas!