Torrmjölk

Vet någon var man kan få tag i Nido torrmjölk i Uppsala.
Den affär som jag vet har Nido har semesterstängt och öppnar inte förrän den 21/7. Då är jag redan i Kvikkjokk. Sempers mjölk är ju inte så god att det stör.
Tacksam för svar.
Ingvar

Nu har Coop tagit in Nido i sitt sortiment. För 50 kr(2008) så får man en burk som ger ca 3 liter färdig mjölk som är minst 3%. Jag tycker att den är mycket godare än Sempers torrmjölk. Den smakar bar pullver tycker jag. Den är ju främst tillverkad för insdustriändamål och för bagerier.
Ingvar

avslutad210712

Gäst
Men det blir jäkligt bra skum till cappucinon med Sempers torrmjölk om man skakar den i en flaska :)

Sempers torrmjölk blir godare om man blandar till den på kvällen och natten är småkylig (ett par plusgrader eller så). Måste dock testa Nido, låter lovande inför sommarens/höstens vandring. Kan ju bli en hit ;)

Vad är det för hållbarhet när det innehåller fett? Annars borde man kunna köpa något gräddpulver och blanda med fettfritt mjölkpulver.

de där gräddpulvrena som finns på willys och lidl och så, är tokfulla med transfetter (härdade).
Har inte sett några andra fabrikat utan transfetter heller. :( surt för de är ganska goda.

Håller mig till riktig torrmjölk i fortsättningen.

Nestlé

Hittar du Nestlés instant dry milk så blir du glad, den smakar mjölk.

Har tidigare köpt den i en thaibutik på söder i Stockholm.

Är inte Nido Nestlé? Köper ogärna Nestléprodukter pga ägaren samt Nestlés lite tråkiga historia...

Jo, tråkigt men de har väl bättrat sig så pass att ett paket mjölkpulver kan passera utan dåligt samvete!?!

Jag hittar inget bättre alternativ, gör ni?

En egen ko kanske den går ju själv:)

Bilagor

• Ko_Sto_Vykort.jpg
    Ko_Sto_Vykort.jpg
    24.2 KB · Visningar: 3,496
Absolut...

Nestlé har bättrat sig. Eller var tvungna, då man mer eller mindre förbjöd bröstmjölksersättningsreklam. Det förändrar ju inte faktumet att företaget ägs av Philip Morris Inc., värlens största(?) tobaksbolag.

Kolla på Apoteket vad de har. Torrmjölk är ju en form av bröstmjölksersättning och när barnen var små fanns det där. Är inte uppdaterad eftersom de är tonåringar nu...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Torrmjölk Friluftsmat 1
splashmore Torrmjölk Friluftsmat 4
Brentman Chokladpudding - Torrmjölk?! Friluftsmat 10
rikard_wiberg_hotmail.com torrmjölk Friluftsmat 4
clas Var kan jag få tag på torrmjölk? Friluftsmat 44

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg