Torkmaskin

Jag söker leverantör -er av torkmaskin för friluftsmat.
Tacksam för tips, rekommendationer och recentioner.

Mats

OBH Nordica

Jag har recenserat en torkapparat från OBH Nordica i recensionsbanken här på Utsidan. Min uppfattning om den är oförändrad sedan dess.

Jag har kört den oavbrutet hela helgen.
:)

Re: Re: OBH Nordica

KLAGER; sa:
Hur är det med värmen? I ett tidigare inlägg var ju erfarenheten att OBH Nordicas torkmaskin gick en bra bit över 50 grader (den har ju ingen termostat) ?

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=17284

På sida två i den tråden klippte jag in ett mailsvar jag fick från tillverkaren när jag frågade just efter temperaturer. De sade 50-70°C.

Termostat har den, men ingen ratt för temperaturreglering. Det var iofs det du menade.

Som andra har sagt i tråden är det varmast längst ned. Jag kör alltid med fullt öppet spjäll, dvs svalast möjligt. Svamp blir mycket bättre än i gläntande ugn och tomat som jag tidigare misslyckats med blir riktigt bra.

Jag har dock inte mycket till referensramar då jag inte känner någon annan som torkar mat att jämföra med. Det är möjligt att den inte är tillräcklig för de med mer erfarenhet. Det vet jag inte.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg