Torkade grönsaker i mataffären - ny produkt för mig

Ja fast om du ska torka själv så måste du köpa typ 3-4kg grönsaker för att få ut 400 g, så inte vet jag om det blir så jättemycket billigare =)

Bra tips för övrigt.
Var säljs denna produkt?

Kolla även i invandraraffärer, särskilt me mat från Syd/Centraeuropa och Sydasien - man kan hitta flera roliga blandningar så man får omväxling, och till resonabla priser. Räddat en och annan av mina noll-varsel-turer :)

Glömmer aldrig lektionen om näringsbehov när nyfiken elev frågade om det vegetariska och fick svaret "Gitter du tugga så bör ca 12-14 liter räcka per dygn. Det tar tid att leva på vegetabilier"

Senast ändrad:
Glömmer aldrig lektionen om näringsbehov när nyfiken elev frågade om det vegetariska och fick svaret "Gitter du tugga så bör ca 12-14 liter räcka per dygn. Det tar tid att leva på vegetabilier"
Ditt inlägg var inte otrevligt, men OT och fel i sak:
  1. Nötter och frön slår det mesta vad gäller energi-effektivitet
  2. De flesta behöver en del grönsaker (eller annat fiberrikt) i sin torkade proviant oavsett, för att deras magar ska må bra, så at TS hittar färdigtorkade grönsaker i vanlig mataffär är nyttig info.
De surheter som följt ditt inlägg har jag bett mod rensa så de inte förstör tråden.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg