Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Torkade grönsaker i mataffären - ny produkt för mig
Sprang på denna i min lokala mataffär i veckan. Någon som testat?
400gr torkade grönsaker för en 50-lapp känns överkomligt. Det är förvisso billigare och godare att torka själv, men i tidsnöd kan det vara en bra genväg.
Kolla även i invandraraffärer, särskilt me mat från Syd/Centraeuropa och Sydasien - man kan hitta flera roliga blandningar så man får omväxling, och till resonabla priser. Räddat en och annan av mina noll-varsel-turer
Glömmer aldrig lektionen om näringsbehov när nyfiken elev frågade om det vegetariska och fick svaret "Gitter du tugga så bör ca 12-14 liter räcka per dygn. Det tar tid att leva på vegetabilier"
I can get these in the United States. They are from the Netherlands and sold in the Dutch import stores. It helps to live in the largest community of Dutch immigrants in the US. I add a couple of scoops to all of my dehydrated hiking meals.
Glömmer aldrig lektionen om näringsbehov när nyfiken elev frågade om det vegetariska och fick svaret "Gitter du tugga så bör ca 12-14 liter räcka per dygn. Det tar tid att leva på vegetabilier"
Ditt inlägg var inte otrevligt, men OT och fel i sak:
Nötter och frön slår det mesta vad gäller energi-effektivitet
De flesta behöver en del grönsaker (eller annat fiberrikt) i sin torkade proviant oavsett, för att deras magar ska må bra, så at TS hittar färdigtorkade grönsaker i vanlig mataffär är nyttig info.
De surheter som följt ditt inlägg har jag bett mod rensa så de inte förstör tråden.