Tänkte köpa en ny rygga för toppturer och korta turer på fjället. Vad ska man ha och vad finns att få tag i?
Var på 5ans/friluftsbolaget/tierra i Göteborg idag. Lite tunt ... Finns det någon annan som har något intressant i närheten av Göteborg som man kan känna på? Inte så sugen att köpa något som inte suttit på ryggen innan jag betalar.
Är det någon som äger en Klättermusen Gungner 40 eller Norröna Ringstind 40? Mammut Eiger 35 ser ju trevlig ut men den kanske är för liten? Eller ... lite billigare.. Haglöfs Roc 45, är det ett bra alternativ? Vad har fläskdyra Arc'teryx att erbjuda?
Är cirkus 180 men har ganska lång rygg, min victor 35 sitter därför ganska uselt. Roc 35 provade jag på intersport och denna var lika-samma. Kraven är att den skall kunna lasta:
Förstärkningsplagg
Spade
Sond
Vindsäck
Fika+termos
+vanligt småplock
Men ...ska även kunna ta en tvådagarstur till stuga vilket medför
Extra mat
sovsäck
lite extra kläder
Ryggan skall fungera till Snowboard+snöskor eller telisar. Klättrar inte.
Har spanat i recensionslistan men blev inte klokare.
/Janne
Var på 5ans/friluftsbolaget/tierra i Göteborg idag. Lite tunt ... Finns det någon annan som har något intressant i närheten av Göteborg som man kan känna på? Inte så sugen att köpa något som inte suttit på ryggen innan jag betalar.
Är det någon som äger en Klättermusen Gungner 40 eller Norröna Ringstind 40? Mammut Eiger 35 ser ju trevlig ut men den kanske är för liten? Eller ... lite billigare.. Haglöfs Roc 45, är det ett bra alternativ? Vad har fläskdyra Arc'teryx att erbjuda?
Är cirkus 180 men har ganska lång rygg, min victor 35 sitter därför ganska uselt. Roc 35 provade jag på intersport och denna var lika-samma. Kraven är att den skall kunna lasta:
Förstärkningsplagg
Spade
Sond
Vindsäck
Fika+termos
+vanligt småplock
Men ...ska även kunna ta en tvådagarstur till stuga vilket medför
Extra mat
sovsäck
lite extra kläder
Ryggan skall fungera till Snowboard+snöskor eller telisar. Klättrar inte.
Har spanat i recensionslistan men blev inte klokare.
/Janne