Finns det något bra vindskydd till toppmonterade gasbrännare som ger motsvarande vindskydd som ett klassiskt trangiakök? (Jag vet att det senare är ett spritkök, men ni fattar.) Jag har för mig att Primus har något, men det går inte upp till kastrullen utan slutar strax undertill. I stark vind kan det leda till att blåsten letar sig in och kyler. Någon som har några tips? Jag har så klart testat med skärmar och annat elände som ska vikas runt om gastub och brännare, men det blåser ju iväg! Jag vill ha något robust! Tänk att det ska kunna tåla en exponering för en vind-rest av 10 m/s, det är vad jag räknar med att kunna läa ner vinden till med hjälp av annan utrustning.
Jag har också för mig att det finns ett problem med att gastuben kan värmas upp och att detta måhända förhindrar att man konstruerar rimligt vettiga vindskydd som kan fokusera värmen på kärlet. Är det någon som vet hur det förhåller sig med det?
Jag har också för mig att det finns ett problem med att gastuben kan värmas upp och att detta måhända förhindrar att man konstruerar rimligt vettiga vindskydd som kan fokusera värmen på kärlet. Är det någon som vet hur det förhåller sig med det?