TomTom5 försenar resan?

Är besviken på TT5 avseende gpsfunktion, har ipaq/emtac-gpsjacka och det dröjer låååång tid innan tillräcklig gpsförbindelse finns, dessutom tappas satellitkontakten under färd
Har exakt samma utr. som jag hade för TT3 och där uppstod aldrig dessa problem
Har också både Fugawi/PPC och OZICE och där får jag nästan direkt in 5-6 satelliter + fix, hemma på gården men med TT5 blir det ibästa fall 3 gråa staplar utan fix, någon som har en aning vad har dom gjort för att försämra en i övrig användbar produkt
Har installerat TT5 pga kartor över Finland
/Runar

det hjälper ju inte om du inte har något att köra det på, men till Garmin finns nu täckning över Finland, i Metroguide/City Select/City Navigator Europe v7.

Som ett tänkbart alternativ, alltså.

Anders

Re: Uppdatera....

RedBreather; sa:
Har du provat med att uppdatera till 5.1

Jodå har uppdaterat men vad jag förstår har inte 5.1 med gpsfunktionen att göra, löste problemet temporärt med en lånad extern gpsantenn till jackan vilket gjorde en enorm förbättring av mottagningen trots att antennen var placerad inne i bilen

Fö. så funkade TT5 bra i Finland, ett märkligt vägval var rutten Kemi - Rovaniemi där TT5 föreslog en sämre o krokigare väg, i övrigt var allt helt ok
/Runar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg