• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tolka televerket-skylt?

Har följande skylt från saligt insomnade televerket strax bortom min tomt - vad betyder texten på skylten - går det teleledningar där och kan man i så fall utläsa något av skylten.

Har begärt "kabelvisning via mail" för tomten då även omrädet utanför visades och ser inga utritade ledningar där skylten står.

Ber om ursäkt för att bilden är lite suddig men det går att läsa texten trots det.

Hoppas det finns någon gammal televerkare här som kan utläsa "runorna".

/Patrik
 

Bilagor

  • DSC00016.jpg
    DSC00016.jpg
    30.7 KB · Visningar: 571
Har varit nån

tråd om liknande skyltar tidigare. Du får bakläxa på bilden. Skriv av texten/siffrorna och lägg in i ett inlägg. Kanske har det gått luftledningar här tidigare?

Thure
 
förtydligande

Hej igen!
Då jag söker på ordet televerket ser jag ingen relevant träff. Thure får gärna peka vidare.

Jag följer dock uppmaningen att förtydliga texten (utifrån bilden):
Televerket
KR-UNG
1.8
34631.7=
34619.0
BP<-2 o
BP->9 o
BKV3o->10.o

Någon som berätta vad det innebär?

/Patrik
 
byggahus.se

Jag gjorde en snabb sökning men inte helt enkelt. Ett tips kan vara att fråga på byggahus.se, där tror jag chansen för snabbt svar är lite bättre.