TNF Basecamp Duffle

Jag köpte en TNF Basecamp duffle för mindre än 14 dagar sedan. Glad i hågen tar jag hem den och börjar packa...och springer på patrull ganska direkt...Duffeln är storlek medium och enligt addnatures hemsida ska den ha måtten 61x 38x38cm vilket då skall ge en volym på 70 liter. Men när jag räknar ut detta med formeln:
r x r x pi x l /1000 eller

19x19x 3,14x61 så får jag ut att: Jo visst den ska klara en volym på 69,181liter. Men när jag ställer den på badrumsgolvet och fyller den med vatten, liter efter liter så når jag upp till dragkedjans lägsta punkt redan vid 46 liter. Nog för att det finns utrymme uppåt, men 24 liter till??? Är det jag som räknat fel eller har vi alla blivit snuvade på konfekten av TNF? Tacksam för återkoppling.

/Johan

Mja, basarean * höjden ger volymen så rätt formel är det. Yttermått ger förståss mindre inre volym men endast marginellt men mer sannolikt är väl att du räknat fel antal "vattenliter". Lita på matematiken och slösa nu inte bort 50 (69?) liter vatten till.

Får du väskan att hålla den perfekta cylinderformen när du fyller den med vatten då?
Eller blir den "plattare"?
Då blir ju volymen automatiskt mindre, pga mindre "bottenarea" (sidan av väskan) på cylindern.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg