Tjejer-Fotoalbum

Var är alla fotograferande tjejer???
På utsidans fotoalbum finns det 314 album inlagda,
av dessa är det bara 24 "tjugofyra" som är inlagda
av kvinnliga medlemmar.

clindh

Forumvärd
Tja, vi på Utsidan kan ju inte göra så mycket åt att så tjejer lagt in bilder. Det finns ingen spärr i programmet, jag lovar... :)

Kanske ett upprop i Tjejforumet kan få fler att ladda upp bilder.

Tjejer

Jag trodde inte att det fanns någon "spärr" för tjejer, men visst finns det fler tjejer som är
intresserade av foto. Det tror i alla fall jag.

Medlemsstatistik

Det kanske är så att könsfördelningen bland Utsidans medlemmar är helt skev vilket i så fall förklarar snedfördelningen bland fotoalbumen. Men det där vet ju Christer mer om, för vad jag ser kan jag inte kolla det själv på medlemssurf.

Jag tror att tjejer är minst lika intresserade av fotografering som killar men jag tror fortfarande att fler killar leker med datorer än tjejer. (Jag gör det på heltid)

För övrigt lade jag märke till att chatten försvann i samband med att tjejforumet startade. Låg det någon tanke bakom det? ;)

Mys
/Henrik

talthoff

Forumvärd
Könsfördelning bland Utsidans medlemmar är skev.
Totalt har vi drygt 18000 medlemmar idag. Drygt 11000 är män/pojkar samt 4000 kvinnor.

2600 medlemmar saknar vi uppgift om kön på, eller så är dom osäkra :)

-Thomas

Jag reagerade oxå på att det är så få tjejer på albumet...
Förut var det "gubbmaffian" bland fotointresserade och jag trodde det hade förändrats... skillnaden nu är bara att "gubbarna" blivit yngre...(eller?) ;)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg