Titan vs. Non-stick

Vad ska man välja?

Hur är titan att diska jämfört med non-stick?

Om man inte använder köket så väldigt ofta (mindre än 20 dagar/år), är det då verkligen lönsamt med titan?

Hur är slitstyrkan på non-stick om man endast använder plast- och träredskap?

/Johan ES

Jag har iofs inte testat titan men enligt vad jag har hört så är titan egentligen helt kass. Enda fördelen är att de är lätta. I övrigt är de väldigt tunna, vilket leder till att de fördelar värmen dåligt.

Non-stick tycker jag är skitbra, och sköter man de bara så håller de bra. De är helt oslagbara när det gäller att diska och få bort fastbränt i.

Så tycker jag!

// Tech

Titan vs nonstick

Johan.E.S.; sa:
Vad ska man välja?

Hur är titan att diska jämfört med non-stick?

Om man inte använder köket så väldigt ofta (mindre än 20 dagar/år), är det då verkligen lönsamt med titan?

Hur är slitstyrkan på non-stick om man endast använder plast- och träredskap?

/Johan ES
Svårare att diska, leder dessutom värme dåligt => risk för fastbränning. Helt fel material för matkärl egentligen.
Vadå lönsamt, hur mycket tror du att du tjänar på att laga maten i ett titankärl kontra rostfritt eller...
Titanprodukter är mycket dyrare än vad som är motiverat, eftersom folk vill betala för låg vikt o image. Så mitt svar är "Såklart inte".
Är man försiktig så håller det ganska bra.

Mikael

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg