Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på utrustning för nybörjare, insjöar i sörmland
Hej, ber hjälp med utrustning för fiske i insjöar, från strandkanten. Jag vill att det ska vara lätt och gå att bära med. Tips på rulle och spö, samt drag. Allround grejer som funkar bra i flera olika lägen. Får vara dyrt om det är bättre. Tack på förhand
Hej, ber hjälp med utrustning för fiske i insjöar, från strandkanten. Jag vill att det ska vara lätt och gå att bära med. Tips på rulle och spö, samt drag. Allround grejer som funkar bra i flera olika lägen. Får vara dyrt om det är bättre. Tack på förhand
Jag själv kör ett Shimano Catana med en Shimano Exage-rulle. Roligast med UL-utrustning
Alternativt köper du lite kraftigare grejor. Tex ett lite längre spö (typ 7-8 fot) och en rulle i 1000/2500-storlek.
Jag gillar Shimano-prylar
Drag finns en oändligt lång lista på.
* Ett gäng spinnare (obs välj märkesgrejor! Billiga spinnare brukar skeden vara dålig på)
* Relax-jiggar och Savagegear soft 4-play
Jag tycker att ett stort problem med Stradicen är att utväxlingen är så hög så det är ofta man vevar draget/betet mycket snabbare än man förväntar sig.... Men det är iof en personlig åsikt
Är UL kittet i den första länken av bra kvalite? Det var schysst pris.
Av dom andra länkarna var ena sönder. Vad ska man tänka på annars för mitt behov, vad kallas den typen av fiske?
Jag har inte riktigt koll på skillnaden men, en spinnrulle är det uteslutet? Jag tänker att eftersom kag ska bära och vandra med grejerna så kanske haspeln kanske går sönder, är spinnrulle mer hållbar?
Jag har inte riktigt koll på skillnaden men, en spinnrulle är det uteslutet? Jag tänker att eftersom kag ska bära och vandra med grejerna så kanske haspeln kanske går sönder, är spinnrulle mer hållbar?
ett tips är att ej köpa ett telskopspö. dom är svåra att få ihop igen om dom fastnar för hårt.
köp ett så kallat delat spö.
om man ej har drag. så duger såna där kit(för gädda, abbore eller gös) att börja med typ.
lite extra är att köpa vassdrag. (då brukar kunna få lura till sig någon fisk som gömmer sig i vassen).