Först och främst: Största tacket någonsin till de snälla personer* som ifjol tipsade mig och min pojkvän att vandra Kungsleden i Vindelfjällen, Ammarnäs – Hemavan. Denna 6-dagarsvandring visade sig bli den bästa semestern någonsin, alla kategorier. Vi hade svårt att veta var vi skulle förlägga vår första vandring ihop (och hans första) och frågade om råd här på forumet. Och turen visade sig vara så fantastiskt lämpad för allt vad vi eftersökte.
Nu är det så att vi fått blodad tand och planerar att bege oss ut på en augustitur i år igen. Därför undrar jag nu om någon lika välvilligt skulle vilja tipsa om en lämplig andra-tur som skulle passa oss. Gärna med ungefär samma upplägg som ifjol; boende i stugor, ca 5 dagar (3-6), max 2 mil per dag, vackert, variationsrikt och efter trygg led.
Jag har sökt runt bland annat här på sidan och försökt skapa mig en uppfattning om vad som är att tänka sig. Vad tror ni om Kvikkjokk – Saltoluokta? Eller Padjelanta?
Vänliga undringar
Ida
(* quid, peter1969, Thomas Jonsson, Fossa, Bulingen, Beatrice K)
Nu är det så att vi fått blodad tand och planerar att bege oss ut på en augustitur i år igen. Därför undrar jag nu om någon lika välvilligt skulle vilja tipsa om en lämplig andra-tur som skulle passa oss. Gärna med ungefär samma upplägg som ifjol; boende i stugor, ca 5 dagar (3-6), max 2 mil per dag, vackert, variationsrikt och efter trygg led.
Jag har sökt runt bland annat här på sidan och försökt skapa mig en uppfattning om vad som är att tänka sig. Vad tror ni om Kvikkjokk – Saltoluokta? Eller Padjelanta?
Vänliga undringar
Ida
(* quid, peter1969, Thomas Jonsson, Fossa, Bulingen, Beatrice K)