Jag har klättrat klippa och is i ett flertal år, men på tok för lite alpint. Jag är lite sugen på att ändra på det och har en vecka eller mer till förfogande runt nyår, och en replagskamrat med samma inställning. Vart ska man? Tycker att norra skandinavien är lite för mörkt vid den här tiden, vi vill gärna ha lite längre dagar. Inte ute efter svåra eller farliga saker utan hellre lättare men med lite exponering... Kammar kanske? Det får gärna finnas möjlighet till isklättring i närheten om vädret gör exponerad alpinklättring olämplig.
Chamonix finns en del antar jag... Jag vet inget om stället dock... Kan man komma undan folkmängden men ändå göra fina lättare turer? Bäst att köra dit med bil eller klara man sig utan?
Vad har vi mera för alternativ? Jag måste kunna ta mig dit utan pass, t ex till ett land som är med i Schengenavtalet, då jag har lyckats slarva bort min nånstans.
Chamonix finns en del antar jag... Jag vet inget om stället dock... Kan man komma undan folkmängden men ändå göra fina lättare turer? Bäst att köra dit med bil eller klara man sig utan?
Vad har vi mera för alternativ? Jag måste kunna ta mig dit utan pass, t ex till ett land som är med i Schengenavtalet, då jag har lyckats slarva bort min nånstans.