• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tips på sportaffär i San Fransisco

Hej!
Åker till San Fransisco i sommar och behöver tips på riktigt bra sport/Outdoor-affärer.
Kommer också resa både norrut och söderut.

MVH/Trottarbonden
 
Northface

Vi var ett gäng kompisar i SF 1999. En bekant som forskade på Stanford visade oss en outletbutik Northface hade. Exakt var den låg minns jag inte för fem öre. Jag var/är inget northfacefreak men jag tror alla andra köpte med sig nånting så det bör ju ha varit hyfsade priser. Om jag minns rätt var det främst kläder men det kan ju ha varit annat också. Som sagt det var 5 år sedan nu.

Har du tid så ta en tripp till Yosemite. I mina ögon slår det Grand Canyon.

Mvh
Peter P.
 
Det ligger i alla fall en stor North Facebutik i centrala SF. Den hade en del spännande prylar som inte fanns i Sverige.
 
HIttade du?

Trottoarbonden; sa:
Hej!
Åker till San Fransisco i sommar och behöver tips på riktigt bra sport/Outdoor-affärer.
Kommer också resa både norrut och söderut.

MVH/Trottarbonden

Hej,

Jag åker dit till hösten och är nyfiken på om du kan rekommendera några affärer inom outdoor-sektorn?

Mvh
Anders
 
Bra affärer i S.F !!

Jo, jag var bla. på REI som finns lite överallt, men kanske den största ligger i San Jose.
Bra priser då dollarn är låg och ett sortiment som var imponerande.

Patagonia finns inne i S.F nere innan Fishermans Wharf.
Jag var även på Patagonias Outlet i Santa Cruz.

Lycka till !!
 
I Berkeley (andra sidan bukten) ligger det en fin North Face-outlet där du kan hitta prylar till skrämmande låga priser. Den ligger en bit uppför University Ave (från SF Bay sett) och rätt nära Berkeley's REI-butik.