• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tips på resa ev. medelhavet?

Jag och min tjej är sugna på komma bort till värmen en vecka eller två, med främst sol och bad på menyn. Hade kunnat tänka oss mellan Okt- Feb.

Själv har jag vart på Kanarieöarna flertal gånger men känner det är dags för nått nytt nu. Min tjej har aldrig vart utomlands, men hennes drömresa är till Bora bora...vilket jag efter lite forskning kom fram till låg mitt ute i Stilla havet, troligen så långt bort från vårt kalla land som möjligt!! Men visst måste det finnas liknande platser liiite närmare? :D

På önskelistan står, hotell nära bad..helst fina sandstränder och ej klippbad. All inclusive. Gärna lite frodig natur i närheten. Finns det några tips om resor/ hotell. Medelhavet är vad som lockar mig lite, men öppen för alla förslag =)
 
Medelhavet åker man inte till vintertid, vill man ha sol och bad är det Thailand och liknade som gäller.

Vill du ha 21-23 grader så kan Kanarieöarna eller Egypten fungera, men räkna med att det kan
vara kallt där också.
 
Medelhavet åker man inte till vintertid, vill man ha sol och bad är det Thailand och liknade som gäller.

Vill du ha 21-23 grader så kan Kanarieöarna eller Egypten fungera, men räkna med att det kan
vara kallt där också.

Tack för svaret, men på höstkanten kan väl chansen vara större för mer värme kring medelhavet, Sept? Gärna allt mellan ca 21-30 grader får det vara. Thailand har jag faktiskt inte haft i tanken alls, men har ju gott om tid att fundera då det troligen blir först nästa vinter vi åker :)