Om ni kan skjuta på det till efter 1/5 och kan tumma lite (eller kanske snarare mycket) på maxdistansen 15 mil, så kan jag rekommendera
Mellanljusnans Strömfiskecamp. Fisket på öring och harr i mellanljusnan öppnar nämligen inte förrän första maj, och personligen föredrar jag strömmande vatten framför sjöar, men annars finns det flera öppna sjöar i
Färila FVO som säkert kan vara intressanta (har dock inte testat dessa själv).
Precis vid själva strömfiskecampen är dock endast flugfiske tillåtet, men vi brukar ändå bege oss uppströms i jakt på fisk och vildmarkskänsla (vi kör också kastspö). Laforsen och Hoppströmmen kan jag varmt rekommendera, där har till och med jag fått fisk (vilket säger en del), men även de övriga strömmarna har mycket att erbjuda. Ett tips är att kolla
fiskeinfo och kanske ta kontakt med lokala gurus för att se vilka strömmar som är bäst under de förhållanden som råder just när ni (ev.) åker dit.
Vad gäller boendet på strömfiskecampen är det nya ägare sen vi var där sist, men priserna är nog relativt lika och därmed humana både på stugboende och camping. Vill ni lyxa till det lite kan jag varmt rekommendera att ni hyr "bastustugan" och bor där (går att få in extra tältsängar om ni inte vill kramas i samma säng). Kostar något mer och tältsängar kanske inte är det bekvämaste, men avskildheten, utsikten över forsen och egen bastu gör att det är värt varenda krona.
Vill du veta mer kan du skicka ett PM, finns mycket mer gott att säga om mellanljusnan! =)