Har för första gången på 12 år förhandlat till mig lite egen tid på semester som jag hade tänkt tillbringa i kajaken. Vet att jag ska/vill iväg, men behöver tips på bra paddling. Alla förslag är välkomna, men kan ju ange drömscenariot så får vi se hur nära jag kommer...
Är ute efter en tur som tar 3-4 dagar att paddla och som idealiskt börjar och slutar på samma ställe utan att man för den skull behöver paddla samma sträcka. Alternativt erbjuder transportmöjligheter med kollektivtrafik från mål till start. Alternativt flera dagsturer anständigt nära där man kan åka mellan, men vill helst slippa paddla samma sträckor.
Är ute efter en tur som tar 3-4 dagar att paddla och som idealiskt börjar och slutar på samma ställe utan att man för den skull behöver paddla samma sträcka. Alternativt erbjuder transportmöjligheter med kollektivtrafik från mål till start. Alternativt flera dagsturer anständigt nära där man kan åka mellan, men vill helst slippa paddla samma sträckor.
- Naturskönt, gärna fjällnära.
- Möjlighet till trevligt fiske.
- Är anständigt grön så avancerad paddling går bort, men lite lätt strömmande vatten är bara roligt.
- Hellre mindre vattendrag än större. Å bättre än sjö.
- Möjlighet till utkörning av pizza ;-)