Är det främst gymträning = styrketräning, nej, antar du menar någon typ av konditionsträning? Vilken? Budget? Pulsband runt bröstet är OK, eller önskat? Några funktioner som är särskilt viktiga, eller batteritid, eller...? Storlek på boetten, möjlighet att byta armband?
Jag är själv lite fast i Garmin så jag kan inte så mycket om typ Suunto, Polar eller andra, men har du kikat på Garmin 45 eller 55 som är deras basklockor? Kan vara en bra start till en rimlig peng.
Coros är ett märke som fått bra omdömen också, pris-prestanda och inte minst batteritid.
De flesta nyare klockor har ju optisk pulsmätare inbyggd, men kan kompletteras med bröstband. Optisk mätning är lite långsammare på att reagera på snabba pulsändringar, typ intervaller, men de flesta brukar vara tillräckligt nöjda ändå, pga bekvämligheten att slippa bröstbandet. (För oss som använder sport-BH, tycker jag själv inte att det är något meck med ett band till på samma ställe. Annars har Polar en mätare man sätter på överarmen, som många "bröstbandshatare" gillar bättre.)
Ett ställe med rätt bra utbud och priser är danska Löparshop, men annars är det väl bara att köra Pricerunner etc när du bestämt vilken modell som blir rätt:
https://www.loparshop.se/dam/klockor-och-gps.html