Inspirerad av Tangos tråd om Bengt Nolängs kartor i Androidsystemet för Orux och Locus mål började jag pula med Orux på min padda. Bar sig inte bättre än att jag suddade kartfilen för Topografiska kartan och lyckade inte återställa funktionaliteten och efter ett par timmar i går kväll gav jag upp och laddade ned gratisversionen av Locus map och med hjälp av en pc samt tipset https://www.utsidan.se/forum/thread...-pa-androidmobil-med-sdkort.93999/post-890897
så fungerade det. Tack för vägledning HasseQ.
Locus map verkar glädjande nog vara mer intuitivt än Orux.
Jag undrar om ni har erfarenhet av att ladda ned onlinekartor från webben och använda Locus map offline. Se tipset
Är det smidigt med in och utzoomning etc?
Andra varianter på offlinekarta till Locus map 4 you?
Jag har en gammal version av Android dvs 7.0 innebär det att jag kan använda offlinekartor sparade på minneskortet eller är den möjligheten numera stängd?
Thure
så fungerade det. Tack för vägledning HasseQ.
Locus map verkar glädjande nog vara mer intuitivt än Orux.
Jag undrar om ni har erfarenhet av att ladda ned onlinekartor från webben och använda Locus map offline. Se tipset
Locus Map CAN navigate offline
It just needs a little help of BRouter, an external offline routing app. Here are the instructions for setup.
www.locusmap.app
Andra varianter på offlinekarta till Locus map 4 you?
Jag har en gammal version av Android dvs 7.0 innebär det att jag kan använda offlinekartor sparade på minneskortet eller är den möjligheten numera stängd?
Thure