Tips: Crafts T-shirt!

På bland annat Stadium kan man köpa Crafts T-shirts, två för 199 spänn.
Den ser ut som vilken bomullströja som helst, men är i 100% polyester! Dom är dessutom minst lika mjuka som fina bomullskvaliteter. (Andra syntettröjor känns ganska plastiga.)
Jag köpte bland annat en gråmelerad, men den rekommenderar jag inte. Den blev liksom "stummare" efter tvätt. De helt enfärgade däremot håller både form, färg och mjukhet bra!

Strmbrg,
 
Newline är oxå bra...

Får väl svara med att säga att Newline har ett liknande erbjudande som de kontrade med när Craft började med sin "Cotton sucks"-kampanj. Tror det var 199 för 2 t-shirtar där också. Också syntet och riktigt snygga och hur sköna som helst enligt min pojkvän som har köpt 4 stycken och använder dem i princip jämt numera... Han höjer dem till skyarna eftersom han inte känner sig alls lika svettig som i en vanlig t-shirt och de torkar på ett ögonblick. Finns/fanns bl a på Löplabbet i Uppsala och Stockholm. Tyvärr finns det ingen tjejmodell vad jag vet, men jag hade kunnat tänka mig att köpa en i storlek S istället men de var tyvärr slut... :( De verkar ha gått åt som smör på fjällvandring... :)
 
Instämmer om Newline!

Hela Newline-serien verkar vettig och prisvärd!
Kanske har vi här ett "Påhittat" varumärke, som är minst lika bra som de "dyra och äkta märkena"?

Man bör ha i åtanke att nästan allt från "Dyrmärkena" görs i lego-fabriker som syr åt massor av olika beställare...

Strmbrg,
 
Newline

Om Newline.

Jag har som löpare använt deras produkter ett par år nu och är väldigt nöjd. Jag har bläddrat i deras danska katalog och de har nästan allt inom motionsidrott.

På vilket sätt skulle de vara mera påhittade än Craft (som jag oxå använder)?
 
Inte alls mer påhittade egentligen.

Men, vad jag ville komma till, är att vissa märken lyckats åstadkomma ett ganska gott renommé. Lite av mytomspunnenhet, tom kanske. Fast vi inte har en susning om ifall det är några större skillnader.

Strmbrg, som inte är dumsnål, snarare "kloksnål". Tycker jag själv, alltså.
 
det viktiga i diskussionen

är att "Cotton sucks"...
Köpte crafts kalsonger nyligen också. Funkar kanon de med.
 
Jag håller med om att syntet-T-tröjor kan vara praktiska men...
Jag har en North Face plast-tröja som är ganska hemsk. Så länge den är torr är den 'elektrisk' som sjutton och när den blir svettig luktar den apa. Betydligt mer apa än motsvarande tröja i bomull. Inte torkar den speciellt mycket snabbare än bomull heller.

Det är säkert skillnad på syntet och syntet men just lukten tycker jag är ett problem med alla syntetunderkläder. (eller är det jag som stinker...?)

Instämmer dock med att bomull suger i alla fuktiga sammanhang.
 
Lukten

Har ni prövat Haglöfs Actives ? De stinker på mig iaf. Men det tycker jag inte Craft-tröjan gör på samma sätt. Är därför också mycket nöjd med dessa.
 
Fyrkantiga!

Har inte hittat någon t-shirt i syntet som passar mig, alla är för stora och sydda utan någon som helst tanke på passform, det gäller särskilt Craft. Är det inte meningen att undertröjan ska sitta tight? Jag är 180 cm lång och ganska smal. Köpte tillslut en Newline dammodell, storlek medium, med den nackdelen att den är lite figursydd... För damer tänker minsann på passformen, eller?
 
Craft nopprar i tvätten..

tyvärr, annars hade det blivit standard 1A som T-shirt. Har ändå 4st eftersom dom är så sköna och billiga!

Möjligen lite varma men det kompenseras av att dom inte blir dyngsvettiga, rekommenderas på fjällvandringar. Jag testade på semestern, enda nackdelen var att av 6pers så var vi tre med Craft-varianter. Upptäckte det på tåget upp.

/Andreas
 
Förutom...

att de nopprar i tvätten så är de relativt tunga, har jämfört med vanliga underställströjor ocn T-shirtsen är betydligt viktmässigt tyngre...fast förutom det så gillar jag mina tre.

/Anders B
 
Nästan som vanlig t-shirt

Har en Newline-tröja som efter ett halvt år började noppa så det stod härliga till.

Den Craft t-shirt som diskuteras är nog bäst som "vanlig" t-shirt att ut och springa eller cykla med. För vandringar och längre turer finns det ju riktiga funktionsunderställ som sitter tajtare och väger mindre. Stora fördelen med Craft-tröjan är att tyget - till skillnad från Newline - känns som bomull, är mycket skön och ser ut som en vanlig t-shirt.

/Martin Lindgren
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KakanSomSmular Tips på "Fot-formade" vandringsskor? Kläder 12
Kajsa111 Tips för att reparera kängor? (gummikant men inte hela sulan) Kläder 2
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Alucardi Lundhags skalkängor tips nu till vintern Kläder 19
nderson Tips mellanlager Kläder 17
camm1982 ulllinne med axelbreda band-tips? Kläder 6
Johan.H Anorak tips Kläder 9
Cuba Cola Lätta tält/stugskor - tips från dig Kläder 19
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
freonet Kängor för vandring, tips? Kläder 3
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Mansson Tips på damasker/ gaiters Kläder 12
henkebmtb hej. vill få lite råd å tips Kläder 6
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
NiklasViklund Ny skidjacka - Tips!? Kläder 2
pythagoras Tips på vinterjacka önskas Kläder 10
Bölet Ny prisvärd dunjacka, tips sökes Kläder 30
Mowgli33 tips på regntät damjacka med vindstrut Kläder 1
m_t_j Tips på bra zip-in jacka (mellanlagret) Kläder 0
dmchris Tips på vinterbyxa med "bib"? Kläder 12
Zip99 Tips på byxor Kläder 41
ChristinaV Tips på bra skaljacka! Kläder 21
DrJ Tips på lätta vandringskor/kängor? Kläder 7
AnteÅ Tips på bra t-tröjor Kläder 26
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
Jackiie Tips på kängor samt Var köpa Meindl Taiga GTX? Kläder 0
basti Köpa kängor till flickvännen! Tips? Kläder 12
MarkusN Billiga fjällklader - tips och erfarenheter efterlyses! Kläder 12
JoAxa Tips på ultimat vandringsryggsäck för kort tjej? Kläder 18
elm000 Tips på vandringsskor vår/sommar Kläder 6
Rookien Tips för att kunna gå in kängor inomhus Kläder 0
desireman Prisvärda vandrings/trekking byxor! Tips? Kläder 12
tlundberg Behöver tips på allroundsko Kläder 11
Jontaponta Tips om BREDA vandringskängor Kläder 13
Arctic Fox Tips på skaljacka till vinterfjället! Kläder 14
Crilloan tips på allroundsko lättare känga? Kläder 2
Thrashback Lätta och smidiga vinterskor, behöver tips Kläder 0
Reischen Tips på utrustning Kläder 6
mm123 Tips på "otroligt" varma vantar önskas Kläder 31

Liknande trådar