• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tillbaks till normalläge, hur?

Hej!
Vad tror ni om att komma igen? Jag är på bättringsväg från harpest7tularemi tog sista antibiotikan i fredags. Har varit på återbesök och det är ok, bara att hämta upp kraften igen! Bara!
Kan nu sedan en vecka vara uppe och vaken hela dagarna. Sitta, greja lite, läsa osv. Små små korta promenader i pensionärstempo är vad jag klarar av, blir lätt yr, darrig, pulsen ökar, allmänt svag... Har alltså varit i stort sett totalt sängliggande i styvt tre veckor. Med feber från och till plus lite annat!
Dess för innan kom vi hem efter sju veckor, roliga och tuffa, på cykelsemester. Pang så var jag sjuk!! Från 100 till noll på en eftermiddag, nästan.

Det tar lite tid, eller hur? Kroppen har ingen energi kvar? Konditionen har runnit ur soffan?! Vad kan jag vänta mig? Hur mycket ska eller vågar jag ta i? Hur lång tid tar det tills jag ex går raskt igen eller intervall-tränar som jag brukar, gå och jogga växelvis? Styrketräna hemma?
Jag är en 50 årig kvinna fullt frisk annars utan medicinering eller sjukdom i övrigt.

Vad är er erfarenhet?
Jag vill ju tillbaks :)
Tack på förhand, Birgit