Hyfsade
Jag har ett par Tierra Sarek byxor och min erfarenhet av dem är att de är ganska OK. De känns ganska luftiga när det är varmt och de torkar ganska snabbt efter att de blivit lite våta. Jämfört med andra byxor i denna klass så tror jag att det är hugget som stucket, de är nog varken bättre eller sämre än några andra byxor som t ex fjällräven, haglöfs. Tyget är gjort med någon sorts material innehållande teflon som skall göra det vattenavstötande, när byxan börjar "läcka" efter en tids användning så skall det räcka med att värma byxan genom torktumling eller strykjärn för att "återimpregnera" den. Nåväl, låter bra men jag kan jag kan lugnt konstatera att det inte funkar så bra, det behövs inte många droppar för att byxan skall bli blöt igenom. Men för att impregnera denna sortens byxor så är det väl bara vax som verkligen fungerar(?). Är vädret lite halvkasst så är det lika bra med Gore-Tex brallorna på från början. Annars, helt OK vid bra väder. Fundera ett tag på det där med Combi byxor, ju mindre blixtlåsar man har desto mindre kan krångla, oavsett vad försäljarna säger.