Thermofit hemma

Hej!
Jag vill forma mina thermofit-innerskor (till slalompjäxor). Kan jag göra detta hemma, jag har hört att varmluftsugn är lämplig, men jag har bara en vanlig ugn. Kan jag värma dem i en vanlig ugn? Vilken temperatur och hur?
/Danne

Om...

du tar en titt på denna film så kanske det klarnar lite, även om det är Telemarkspjux och inte bondage...den är på ~27 Mb så att har du slö uppkoppling så är det inte nån bra idé.

/Anders B

värma innerskor

Hur man värmer innerskor finns en bra beskrivning på Telemark-pyrenees hemsida klicka in på randonneeskor / innerskor så hittar du en beskrivning.
Tänk på att padda fötterna där du behöver litet mer plats och framför tårna så du åker bakåt i skon. Precis som vid sprutning av en innersko.
Lycka till

har för mig att ugnen som hörde till termofit butikskitten med tillhörande timer var på 80 grader och timerm var på 10 min, tror iof inte att jag någonsin använde de tio minutrarna men ändå.
80 grader och har du en varmluftugn så är det ännu bättre och sedan tills de blivigt mjuka och lättformade.
- anders

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sewen Värma sulor hemma Skidalpinism 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg