I ett halvsekel närde jag en dröm, att få fiska i en norsk fjord. För några år sedan fick jag, via sportfiskeforum.se (R.I.P.) kontakt med Anders, en utvandrad go´gubbe från Götet som hamnat i Rosendal invid Hardangerfjorden. I Norge. Det klickade mellan oss. I fjol (?) fick jag via samma forum kontakt med Håkan och vi bestämde oss för att tillsammans göra resan till Rosendal vilket skedde i början av augusti. Där förverkligades drömmen. Vi – jag, Håkan och Anders – hade en underbar vecka med mycket fiske, såväl i fjorden som i sjöar uppe i fjällsluttningen mot Hardangervidda.
Redan innan vi lämnade Rosendal bokade jag stuga (fjordhytte) till nästa år så i augusti är det dags igen. I den här tråden kommer vi att rapportera om hur det äventyret avlöper. Kanske blir det litet om förberedelserna och säkert en del minnen från i fjol.
Redan innan vi lämnade Rosendal bokade jag stuga (fjordhytte) till nästa år så i augusti är det dags igen. I den här tråden kommer vi att rapportera om hur det äventyret avlöper. Kanske blir det litet om förberedelserna och säkert en del minnen från i fjol.
Bilagor
Senast ändrad: