Testpiloter sökes till webbaserat träningsprogram

Hejsan
Jag arbetar som webutvecklare/designer och har byggt ett träningsprogram som heter IronMan. Det är en träningsloggbok där du kan planera och skriva in den träning du utför för. Programmet sammanställer dina prestationer och du kan följa din utveckling, kaloriförbrukning mm mm.

Länk:
http://ironman.primix.se/

Programet är under utveckling och jag vill ha din hjälp att utvärdera det och att komma med förslag på förbättringar, nyutveckling.

Programmet utgår ifrån de tre grenarna i loppet IronMan men det finns ett flertal andra aktiviteter att bokföra. Dessutom finns det en intern poängtävling man kan delta i som går av staplen varje månad.
esök
Så gå in och registrera dig som ny användare eller besök som gäst.

Länk:
http://ironman.primix.se/

Programet fungerar för tillfället endast för IExplorer.

Mvh Stellan
 
Verkar grymt!

Hej!

Detta verkar grymt bra! Har dock bara kört ca 5 minuter innan den kraschade. När jag skulle skapa en ny "Track" så hängde sig Explorer. Jag kör MacOS 8.6 och IE 5.5.

Mvh Martin
 
Super

Det här är ju kanon!

Har rapporterat om lite småfixar som t ex decimaler när man anger banlängd. Det gick bara att ange km som heltal.

En aktivitet kan inte pågå mer än 12 tim, och det är ju för lite för oss som cyklar långlopp. (jotunheimen typ)

Att ha ett val med en lista med bara utvalda träningskompisar att jämföra med skulle främja träningen i mitt cykeljäng.

Annars är iden kanonbra tycker jag.

/Lod
 
Träningsprogram

Bra program, men mycket dumt med fasta sträckor. Det är ok att ha fasta "tracks" men den "rätta" rullsträckan borde åxå anges tillsammans med tiden, man kör aldrig exakt likadant fast man är ute på samma bana. Detta kan ju bero på mycket bl.a väderlek, underlag osv. Jag cyklar en backtur t.ex. som jag ibland kör ett eller flera varv på, eller komprimerar så att dom tuffaste backarna kommer flera ggr. Detta gäller förstås alla aktiviteter utom styrketräning och spinning. Dessutom borde poäng ges för träningstid istället för sträcka, det är stor skillnad på att träna 5 timmar mtb i slask å lera än att åka racer i solsken å +25 med kortbrallor å medvind oavsett hårdhet på passet. Poängen skulle nog ges för Intensitet*tid, då ser man lite mer vad man har åstadkommit.
 
Tack för tipsen

Det kommer senare att man inte behöver ange fasta längd på spår.

När det gäller poäng med tid*intisitet blir det lite konstigt om det skulle ge mer poäng om du sprungit en mil på två timmar än en timme. Den längre tiden kan mycket väl gälla en mycket mer krävande mil tex hinderbana men det vet vi ju inte. Grunden för poäng lär det gäller löpning har varit att det är vanlig löpning.

Men det är något att bygga in. Typ att man har en typ av aktivitet som heter "Obsticle Running(time based)"

Mvh Stellan
 
Träningstid

Visst är det så, men då är det ju en annan form av löpning. Det blir bra om man kan ha kvar "track" i profilen med distans osv. för att minnas eventuella favoritetapper. Sen är det ju bara att själv fylla i sträcka å tid samt intensitet. Kanske kunde man ha en aktivitetslogga för tävling/event åxå, kul framförallt att titta på senare och även lägga in i planeringen. Jag har gjort ett eget träningsprogram i excel som du kunde få kolla på om jag bara får din e-post adress (går inte att bifoga fil från denna sajt).
[Ändrat av millediablo 2002-02-27 kl 19:01]
 
Bra idee

Har funderat på det tidigare att det track man väljer endast föreslår en längd som man sedan kan ändra.

Min tanke då var att man kanske i ett senare skede kommer på att min milrunda kanske inte var 1 mil utan 1,1 mil. Då tyckte jag det var bekvämt att bara kunna uppdatera det tracket och sedan uppdateras hela totalen, poäng mm. Tills vidare får du lägga upp flera olika Track varianter av samma spår med spå diffar i distansen.

Mvh Stellan

Min Email är stellan.kristainsson@primix.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Max.M Cykel kompis sökes! Långcykling 0
Erkabubben Cykelkamrat sökes Sverige-Istanbul sommaren 2015 Långcykling 0
Erkabubben Cykelpartner sökes för tur genom Europa i sommar (2014) Långcykling 0
KV Tips sökes för bästa rutt Stockholm-Göteborg Långcykling 3
hellstrom-c Kompanjon sökes för Sverige-cykling! Långcykling 15
Nattkryp Långfärd och rullstol. Alternativ och inspiration sökes! Långcykling 5
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
musse592 Cykelpartner runt jorden sökes! Långcykling 10
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
Christian1 Cykeltur norra Europa 1 vecka, tips sökes! Långcykling 8
marcusasp Cykelkompis sökes?:) destination Afrika, våren/sommar 2013 Långcykling 0
Anette Grinde Sökes; Äventyrare som gillar att tala om sin resa... Långcykling 3
seb quick Cykla Madagaskar eller Balkan- resesällskap sökes! Långcykling 1
Anki56 Cyklesällskap sökes Långcykling 1
.:matilda Europacykling i sommar (2011) - resekompisar sökes! Långcykling 10
Solsken55 Vattentät cykelväska sökes. Förslag? Långcykling 5
GiantTurtle Cykelsällskap sökes, juli/augusti Långcykling 2
Glittersprej Goda råd (och gärna sällskap) sökes! Långcykling 3
perosen BOB yak sökes i Uppsala Långcykling 0
Magnus 1978 Resesällskap sökes (cykel) Långcykling 0
realout cykelkompis sökes Långcykling 4
.:matilda Prag - Italien, reskompis sökes Långcykling 20
avslutatmedlemskap0601 Cykling 2006 Stockholm > Kapstaden – reskamrat sökes! Långcykling 6
Mickael83 Langningspunkter i Sverige sökes Långcykling 56
Avslut090305 Dämpad Styrstam Sökes! Långcykling 10
plinger Landsvägsträningskompis sökes! Långcykling 0
Lina O Cykelaffär sökes Långcykling 4
adventure_pontus Mountainbike kompisar sökes för kort/långturer...GBG Långcykling 0
mtbsara Sponsor sökes... Långcykling 0
cookiee Pinarello stålram sökes Långcykling 1
Shockstone Hållbarhet hos tubdäck, alternativ sökes! Långcykling 3
x-treme 3 PERSONER SÖKES EUROPA RUNT 2003-4 Långcykling 0
Lagmedlemmar sökes! Långcykling 0
Reskompis sökes Långcykling 0
Mälardalen-Norge reskompis sökes Långcykling 0
Jorden runt Kedja till tandemcykel Långcykling 15
niking Ram till Kindernay-navet Långcykling 37
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
thureb Motsvarighet till Utsidan resp Blocket i Danmark? Långcykling 3
Mattiis Hjälp med vevaxel till enhjuling Långcykling 2
olaab Hur laga till ris när man är på tur? Långcykling 21
Klaus Nya hjul till långfärd! Långcykling 26
Seebra Med velomobil till Nordkap Långcykling 0
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
onti_brain Rekommendationer: hammock, bivvy bag, & alternativ till tält/ eller bara tält.. Långcykling 6
Anders Nordh Cykling till Albanien Långcykling 2
igs Från hav till hav i Frankrike Långcykling 1
olaab Mavic fälg till 40-622 ? Långcykling 7
olaab Ström till GPS, o mobil? Långcykling 36

Liknande trådar