Testpaddling

Jag skulle vilja testpaddla en Trapper Baltic med roder, och en Point 65 R, men ingen uthyrare på Västkusten verkar ha några. Finns det någon mellan Stenungsund och Varberg, alternativt in till Ulricehamn, som kan tänka sig att försöka övertala mig att någon av dessa modeller är den rätta för mig. Naturligtvis med möjlighet att provpaddla...
Själv bor jag i Hyssna, Marks kommun.

Uthyrare på Västkusten

Jag är inte säker eftersom jag inte kollat själv, men följande uthyrare skulle kunna ha de kajaker du vill provpaddla:

- Flatö Kajak, http://www.flatokajak.com/
tel. 0304-55415 eller 070-5850402
Enligt webbsidorna så har de någon eller några modeller av Point 65N.

- Långedrags kajakuthyrning vid Hinsholmskilen i Gbg hyr ut Trapper och VKV om jag förstått det hela rätt. Kanotcentrum i Göteborg har väl ett visst samarbete med dem om jag förstått saken rätt. De vet iallafall vilka kajaker som de hyr ut samt vilket telefonnummer man kan ringa... :)

Uthyrare på västkusten

Hej!
Biforgar en lista över uthyrare på västkusten. Ett par av dem kan ha de kajaker du söker.

Tjörn Marina 0304-66 39 00 (Pont 65)
Långedrags kajakuthyrning 031-297855 (Trapper)
Marstrandskajaker 0303-607 42
Escape kajakcenter031-69 19 50
Flatö Kajakcenter 0304-55415
Lagunen Kajak Strömstad 0526-12365
Kanotcenter i GBG 031-139600
Orust Kajak & Friluftsliv AB 0304-512 00
Kajakcenter Grebbestad 0525-10930

M v h Anders

Litet inlägg....

Har för mig att jag såg i något inlägg att Trapper Baltic är identisk med Point......

Har ingen aning om det är sant????

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg